MOLINA-LUQUE, FIDEL / GEA-SÁNCHEZ, MONTSERRAT (COORDS.)
Aquest llibre té com a objectiu primordial proposar elements de reflexió, teòrics i pràctics, fruit d’estudis i investigacions socioculturals, sobre aspectes d’educació, salut i qualitat de vida, dels processos de socialització, identitat, gènere i de la construcció de la interculturalitat. Tot això implica necessàriament un enfocament interdisciplinari que permet abordar aquest treball tan heterogeni i complex des del conjunt de les ciències socials.
El debat és complex i complet, en una societat en què l’educació i la salut es mostren com a pilars d’un estat del benestar que no és del tot fallit, però que és millorable i sembla estar en qüestió. La cruïlla en qüestions relacionades amb la cura de la gent gran, per exemple, implica les famílies, però també és una qüestió de gènere, de ruralitat i també d’interculturalitat.
Al llarg dels diferents capítols es constata que existeix una clara relació entre l’ètica, la felicitat i les «accions», específicament en relació amb la salut mental i física i, per tant, en relació amb les accions educatives i socialitzadores. Es tracta de promoure i assegurar una convivència harmoniosa del gènere humà amb el seu entorn natural, el món espiritual i les futures generacions. Això és treballar per aconseguir una part de felicitat, qualitat de vida, la vida bona i el bon viure.
Aquest llibre és fruit de les investigacions del GESEC (Grupo de Estudios Sociedad, Salud, Educación y Cultura), i va adreçat principalment a investigadors de l’àmbit de l’educació i de la salut, a professionals de l’educació (mestres, professorat, educadors socials), de la salut (infermeres i infermers, metges, treballadors socials, etc.) i públic en general.