APRENDRE A CONVIURE, APRENDRE A TRANSFORMAR

APRENDRE A CONVIURE, APRENDRE A TRANSFORMAR

DOSSIER GRAÓ

DE VICENTE ABAD, JUAN (COORD.)

14,00 €
IVA incluido
Editorial:
GRAÓ EDITORIAL
Año de edición:
2017
Materia
Pedagogía
ISBN:
978-84-9980-805-5
Páginas:
94
Encuadernación:
Rústica
14,00 €
IVA incluido

La convivència d’un centre educatiu està construïda per totes i cadascuna de les peces que el componen. N’hi ha algunes que estan trencades i rebutjades, però totes són brillants i valuoses. Aquest dossier sobre convivència escolar també està construït amb la idea d’un mosaic divers i harmoniós. S’hi poden trobar tessel·les que aporten la visió de l’alumnat, del professorat, de les famílies, dels membres de l’àmbit universitari o de l’entorn municipal on es desenvolupa la convivència entre el jovent.
Blocs temàtics
La clau: triar tessel·les de colors brillants i duradors. La convivència ha de ser objecte d’aprenentatge a les escoles. Disposem d’una valuosa experiència acumulada i amb referents teòrics sòlids, sabem com s’educa en convivència i com es transformen les aules, els centres docents i l’entorn en llocs on cap tothom i on tothom desenvolupa les seves capacitats al màxim. Tenim els millors materials per començar a construir projectes nous de convivència a les nostres escoles i als nostres instituts.
La prevenció: protegir les superfícies realçant-ne la bellesa. Els centres que treballen millor la convivència inverteixen la major part dels seus esforços en la prevenció. Eduquen la seva comunitat docent en competències socioemocionals, creen estructures estables amb responsabilitats associades amb l’observació i la intervenció davant de qualsevol conflicte, promouen un ambient d’ajuda mútua i de relacions sanes entre nens i nenes, entre nois i noies, i inculquen la responsabilitat sobre l’entorn.
La intervenció. Reparar amb cura els trencaments i els desperfectes. Els conflictes són les grans oportunitats que ens ofereix la vida escolar per aprendre a relacionar-nos. Una visió positiva del conflicte ens pot ajudar a aconseguir que el fet d’abordar-lo constitueixi un aprenentatge bàsic per a la vida, atès que manejarem el diàleg com un instrument clau en els processos restauratius, acompanyarem les persones que pateixen, reeducarem les que provoquen patiment i disposarem del poder restauratiu de la comunitat

Artículos relacionados

  • MARUJA MALLO. GEOMETRIA APLICADA
    DOMINGUEZ RIGO, MIGUEL / RIGO, CATALINA
    La exposición permanente nos brinda la oportunidad de conocer y contemplar la obra de varias mujeres artistas, entre ellas Maruja Mallo, con gran trascendencia artística, versatilidad y una trayectoria profesional que la ha convertido en un referente de ...
    Sin stock - Consultar plazo de entrega

    7,50 €

  • UN PASEO DIDÁCTICO POR LA NEUROEDUCACIÓN
    MORA, FRANCISCO
    Como su título sugiere, este libro propone un paseo, descansado y reparador, como solo pueden serlo los buenos paseos, por los conceptos e ideas clave del fértil territorio que nos abre la neuroeducación: ha sido escrito con el afán de exponer, de una forma completa y accesible, ese nuevo mundo de conocimientos ya esbozado en los otros tres libros anteriores que Francisco Mora ...
    Disponibilidad inmediata

    19,95 €

  • INTELIGENCIA ARTIFICIAL Y EDUCACIÓN: CONSTRUYENDO PUENTES
    ARROYO SAGASTA, AMAIA
    El llibre explora de manera profunda i reflexiva la intersecció entre la IA i l'àmbit educatiu. Està adreçat a tu, docent, investigadora i professional, perquè l'impacte de la IA en l'àmbit educatiu també t'esquitxa. Hem intentat oferir-te una mirada fresca i actualitzada sobre com la IA pot transformar la forma en què ensenyem i aprenem.En aquest llibre trobaràs una àmplia gam...
    Sin stock - Consultar plazo de entrega

    20,50 €

  • DOCENTE EN CONSTRUCCIÓN
    MARTÍ SOLER, LOURDES
    A través de una crónica como docente novel de secundaria, la autora nos invita a explorar el camino que va desde un caótico aterrizaje hasta la conciencia de sentirse parte de un equipo. El relato explora diferentes etapas del proceso de construcción docente y que intentan responder, en definitiva, una cuestión clave: ¿qué docente quiero ser? Este relato no es una investigación...
    Sin stock - Consultar plazo de entrega

    20,00 €

  • CONTES I CANCEL·LACIÓ CULTURAL
    OBIOLS SUARI, NÚRIA (ED.)
    Sovint ens preguntem si no es fa un gra massa quan es decideix cancel·lar determinades lectures als infants. Certament, la percepció del sexisme o el racisme en la literatura i el cinema infantils ha generat un seguit d'accions i reaccions que no es poden ignorar. Sense anar gaire lluny, els llibres de Roald Dahl han estat objecte de crítiques pel seu llenguatge no prou inclusi...
    Disponibilidad inmediata

    26,00 €

  • COMUNIDADES DE PRÁCTICA PROFESIONAL Y MEJORA DE LOS APRENDIZAJES
    BOLÍVAR BOTIA, ANTONIO / DOMINGO SEGOVIA, JESÚS
    Su intención es mostrar cómo los liderazgos intermedios empoderan a los docentes con el objetivo último de mejorar el aprendizaje. Y, para ello, muestra procesos que facilitan el compromiso y la colaboración profesional, como una plataforma que ofrece oportunidades para que el profesorado desempeñe un papel más activo y eficiente en la construcción conjunta del conocimiento y s...
    Sin stock - Consultar plazo de entrega

    25,50 €