DOLORS CAÑABATE / PERE CASALS / CRISTINA GUIJOSA / ALEIX VILA
L’educació física ha de ser un espai on l’alumnat aprengui a construir coneixements des de la motricitat i el capaciti cap a altres aprenentatges, dissenyant, cercant, creant i aplicant noves estratègies.
En aquest sentit, aquest llibre presenta una proposta teoricopràctica competencial des del currículum actual d'educació física, amb l’objectiu de facilitar als docents d’educació física l'aplicació de l'ensenyament i l’aprenentatge a través de reptes físics cooperatius.
L’aspecte innovador és oferir al docent una eina de treball vinculada amb el currículum actual que contempla la relació amb les dimensions, les competències pròpies de l’àrea i les competències bàsiques generals. És una proposta que fa un pas endavant respecte d’altres publicacions ja que facilita als professionals de l’educació física el disseny i l’aplicació de diferents seqüencies didàctiques de reptes cooperatius detallant quins són els factors clau que cal tenir en compte per garantir-ne l’èxit. S’exposen tot un seguit d’estratègies a manera de guia orientativa per facilitar un procés organitzat i orientat competencialment des dels reptes físics cooperatius.
L’avaluació del procés d’aprenentatge dels alumnes es presenta des d’una òptica de construir processos de diàleg reflexiu i compartits sobre l'avaluació dels aprenentatges i l'ensenyament. Es mostren possibles instruments d’avaluació classificats en diferents nivells de dificultat a utilitzar durant la seqüència didàctica de reptes físics cooperatius, tenint en compte els coneixements previs de l’alumnat en estratègies d’aprenentatge cooperatiu.
El llibre finalitza amb un recull de reptes relacionats amb el currículum i classificats per nivells de dificultat amb la intenció de facilitar al docent la programació de la seqüència didàctica a l’aula. Índex- Temes centrals