APRENDRE A CONVIURE, APRENDRE A TRANSFORMAR

APRENDRE A CONVIURE, APRENDRE A TRANSFORMAR

DOSSIER GRAÓ

DE VICENTE ABAD, JUAN (COORD.)

14,00 €
IVA incluido
Editorial:
GRAÓ EDITORIAL
Año de edición:
2017
Materia
Pedagogía
ISBN:
978-84-9980-805-5
Páginas:
94
Encuadernación:
Rústica
14,00 €
IVA incluido

La convivència d’un centre educatiu està construïda per totes i cadascuna de les peces que el componen. N’hi ha algunes que estan trencades i rebutjades, però totes són brillants i valuoses. Aquest dossier sobre convivència escolar també està construït amb la idea d’un mosaic divers i harmoniós. S’hi poden trobar tessel·les que aporten la visió de l’alumnat, del professorat, de les famílies, dels membres de l’àmbit universitari o de l’entorn municipal on es desenvolupa la convivència entre el jovent.
Blocs temàtics
La clau: triar tessel·les de colors brillants i duradors. La convivència ha de ser objecte d’aprenentatge a les escoles. Disposem d’una valuosa experiència acumulada i amb referents teòrics sòlids, sabem com s’educa en convivència i com es transformen les aules, els centres docents i l’entorn en llocs on cap tothom i on tothom desenvolupa les seves capacitats al màxim. Tenim els millors materials per començar a construir projectes nous de convivència a les nostres escoles i als nostres instituts.
La prevenció: protegir les superfícies realçant-ne la bellesa. Els centres que treballen millor la convivència inverteixen la major part dels seus esforços en la prevenció. Eduquen la seva comunitat docent en competències socioemocionals, creen estructures estables amb responsabilitats associades amb l’observació i la intervenció davant de qualsevol conflicte, promouen un ambient d’ajuda mútua i de relacions sanes entre nens i nenes, entre nois i noies, i inculquen la responsabilitat sobre l’entorn.
La intervenció. Reparar amb cura els trencaments i els desperfectes. Els conflictes són les grans oportunitats que ens ofereix la vida escolar per aprendre a relacionar-nos. Una visió positiva del conflicte ens pot ajudar a aconseguir que el fet d’abordar-lo constitueixi un aprenentatge bàsic per a la vida, atès que manejarem el diàleg com un instrument clau en els processos restauratius, acompanyarem les persones que pateixen, reeducarem les que provoquen patiment i disposarem del poder restauratiu de la comunitat

Artículos relacionados

  • MARUJA MALLO. GEOMETRIA APLICADA
    DOMINGUEZ RIGO, MIGUEL / RIGO, CATALINA
    La exposición permanente nos brinda la oportunidad de conocer y contemplar la obra de varias mujeres artistas, entre ellas Maruja Mallo, con gran trascendencia artística, versatilidad y una trayectoria profesional que la ha convertido en un referente de ...
    Sin stock - Consultar plazo de entrega

    7,50 €

  • CONTES I CANCEL·LACIÓ CULTURAL
    OBIOLS SUARI, NÚRIA (ED.)
    Sovint ens preguntem si no es fa un gra massa quan es decideix cancel·lar determinades lectures als infants. Certament, la percepció del sexisme o el racisme en la literatura i el cinema infantils ha generat un seguit d'accions i reaccions que no es poden ignorar. Sense anar gaire lluny, els llibres de Roald Dahl han estat objecte de crítiques pel seu llenguatge no prou inclusi...
    Disponibilidad inmediata

    26,00 €

  • COMUNIDADES DE PRÁCTICA PROFESIONAL Y MEJORA DE LOS APRENDIZAJES
    BOLÍVAR BOTIA, ANTONIO / DOMINGO SEGOVIA, JESÚS
    Su intención es mostrar cómo los liderazgos intermedios empoderan a los docentes con el objetivo último de mejorar el aprendizaje. Y, para ello, muestra procesos que facilitan el compromiso y la colaboración profesional, como una plataforma que ofrece oportunidades para que el profesorado desempeñe un papel más activo y eficiente en la construcción conjunta del conocimiento y s...
    Sin stock - Consultar plazo de entrega

    25,50 €

  • DIDÀCTICA DE LA POESIA INFANTIL I JUVENIL EN LA FORMACIÓ INICIAL DE MESTRES:
    AMAT I CASTELLS, VANESA / BERTRAN TENAS, MONTSERRAT / CAMPS ARBÓS, JOSEP / FALGÀS I ISERN, MARGARIDA / FALGUERA GARCIA, ENRIC / KUNDE, KARO / MASGRAU
    Ofereix una visió panoràmica de la poesia per a infants i joves en llengua catalana des de l´any 2010. Aquest panorama es completa amb propostes de treball i es fa un repàs sobre els autors i els títols que s´han anat consolidant en aquest període, i les temàtiques i altres elements destacats que cal tenir en compte quan la poesia es vol treballar en la formació inicial i a l´a...
    Sin stock - Consultar plazo de entrega

    20,00 €

  • TIEMPO PARA EL LIDERAZGO EDUCATIVO
    JOLONCH ANGLADA, ANNA / MARTÍNEZ MARTÍN, MIQUEL (COORD.)
    El equipo educativo de cada centro debe ser un equipo formado y dispuesto a formarse y autoformarse continuamente. Es necesario un liderazgo educativo colaborativo al que la comunidad escolar reconozca por su autoridad moral y por la confianza que genera. ¿Qué características y cualidades personales deben tener los líderes escolares? El bienestar del profesorado y la confianza ...
    Sin stock - Consultar plazo de entrega

    24,50 €

  • EDUCACIÓN EN EL DÍA A DÍA, LA
    SARRAMONA LÓPEZ, JAUME
    En esta obra, se recurre a una serie de situaciones o anécdotas vividas por el autor en diferentes momentos de su vida como punto de referencia inicial para poder realizar reflexiones pedagógicas. Se trata de una forma de mostrar las consecuencias prácticas de determinadas concepciones educativas y sociales, sin alargarlas más de lo que la paciencia del lector pudiera soportar....
    Disponibilidad inmediata

    18,00 €