DESARROLLAR LAS COMPETENCIAS ARTÍSTICAS EN PRIMARIA

DESARROLLAR LAS COMPETENCIAS ARTÍSTICAS EN PRIMARIA

ROSER CARITX, JOAN VALLÈS

18,00 €
IVA incluido
Editorial:
GRAÓ EDITORIAL
Año de edición:
2017
Materia
Pedagogía
ISBN:
978-84-9980-803-1
Páginas:
78
Encuadernación:
Rústica
18,00 €
IVA incluido

Habitualment, les activitats artístiques desenvolupades a les escoles són assumides, quasi totalment, pels mestres generalistes. Aquesta realitat ens fa ser conscients de les dificultats per atendre alguns dels objectius de l’educació artística i reconèixer que algunes pràctiques no són del tot adequades.
Aquest llibre ofereix una manera d’entendre les competències bàsiques de l’àmbit artístic (visual i plàstica) i una manera de dur-les a terme a l’aula. En els diferents capítols s’aborden sis (sub)competències: desenvolupar l’hàbit de la percepció conscient de la realitat visual, natural i cultural; comprendre i valorar el patrimoni artístic; comprendre i valorar la contemporaneïtat artística; utilitzar el llenguatge visual i les estratègies per comprendre i valorar les produccions artístiques; utilitzar els llenguatges i les tècniques artístiques per expressar-se i comunicar-se, i crear i imaginar amb els llenguatges artístics. Per a cadascuna d’elles, es presenten tres experiències, una per a cada cicle d’educació primària.
En la tria dels exemples mostrats destaquen les activitats motivadores i que promouen la creativitat individual i, en alguns casos, col·lectiva. Així mateix, són activitats que permeten aplicar-les en diferents contextos educatius, no necessàriament escolars.
Es tracta d’una obra destinada a mestres d’educació primària i a persones relacionades amb les arts visuals i plàstiques a entorns educatius.
Estem preparats per acompanyar els processos artístics? Reconeixem les nostres preconcepcions i els nostres estereotips sobre l’art? Mostrem sensibilitat i interès pels llenguatges artístics? Fomentem a l’escola espais de creativitat, d’experimentació? Reconeixem, respectem i celebrem la singularitat de les produccions artístiques dels nens i les nenes?

Artículos relacionados

  • MARUJA MALLO. GEOMETRIA APLICADA
    DOMINGUEZ RIGO, MIGUEL / RIGO, CATALINA
    La exposición permanente nos brinda la oportunidad de conocer y contemplar la obra de varias mujeres artistas, entre ellas Maruja Mallo, con gran trascendencia artística, versatilidad y una trayectoria profesional que la ha convertido en un referente de ...
    Sin stock - Consultar plazo de entrega

    7,50 €

  • UN PASEO DIDÁCTICO POR LA NEUROEDUCACIÓN
    MORA, FRANCISCO
    Como su título sugiere, este libro propone un paseo, descansado y reparador, como solo pueden serlo los buenos paseos, por los conceptos e ideas clave del fértil territorio que nos abre la neuroeducación: ha sido escrito con el afán de exponer, de una forma completa y accesible, ese nuevo mundo de conocimientos ya esbozado en los otros tres libros anteriores que Francisco Mora ...
    Disponibilidad inmediata

    19,95 €

  • INTELIGENCIA ARTIFICIAL Y EDUCACIÓN: CONSTRUYENDO PUENTES
    ARROYO SAGASTA, AMAIA
    El llibre explora de manera profunda i reflexiva la intersecció entre la IA i l'àmbit educatiu. Està adreçat a tu, docent, investigadora i professional, perquè l'impacte de la IA en l'àmbit educatiu també t'esquitxa. Hem intentat oferir-te una mirada fresca i actualitzada sobre com la IA pot transformar la forma en què ensenyem i aprenem.En aquest llibre trobaràs una àmplia gam...
    Sin stock - Consultar plazo de entrega

    20,50 €

  • DOCENTE EN CONSTRUCCIÓN
    MARTÍ SOLER, LOURDES
    A través de una crónica como docente novel de secundaria, la autora nos invita a explorar el camino que va desde un caótico aterrizaje hasta la conciencia de sentirse parte de un equipo. El relato explora diferentes etapas del proceso de construcción docente y que intentan responder, en definitiva, una cuestión clave: ¿qué docente quiero ser? Este relato no es una investigación...
    Sin stock - Consultar plazo de entrega

    20,00 €

  • CONTES I CANCEL·LACIÓ CULTURAL
    OBIOLS SUARI, NÚRIA (ED.)
    Sovint ens preguntem si no es fa un gra massa quan es decideix cancel·lar determinades lectures als infants. Certament, la percepció del sexisme o el racisme en la literatura i el cinema infantils ha generat un seguit d'accions i reaccions que no es poden ignorar. Sense anar gaire lluny, els llibres de Roald Dahl han estat objecte de crítiques pel seu llenguatge no prou inclusi...
    Disponibilidad inmediata

    26,00 €

  • COMUNIDADES DE PRÁCTICA PROFESIONAL Y MEJORA DE LOS APRENDIZAJES
    BOLÍVAR BOTIA, ANTONIO / DOMINGO SEGOVIA, JESÚS
    Su intención es mostrar cómo los liderazgos intermedios empoderan a los docentes con el objetivo último de mejorar el aprendizaje. Y, para ello, muestra procesos que facilitan el compromiso y la colaboración profesional, como una plataforma que ofrece oportunidades para que el profesorado desempeñe un papel más activo y eficiente en la construcción conjunta del conocimiento y s...
    Sin stock - Consultar plazo de entrega

    25,50 €