E. BRINNITZER / MA. E. COLLADO / G. FERNÁNDEZ PANIZZA / MA. F. GALLEGO / S.G. PÉREZI / F.I. SANTAMARÍA
Com ensenyar matemàtica a partir de jocs? Com aprofitar-los a classe? Quins coneixements matemàtics poden aprendre’s jugant? Les autores de l’equip Ludomateca ofereixen un ampli repertori de jocs variats (motrius, trencaclosques, de fitxes i taulers, amb daus, monedes, cartes, entre altres) que van ser posats en pràctica i enriquits amb les aportacions dels estudiants en formació, docents i alumnes del nivell primari. Els 60 jocs aborden continguts dels 5 eixos que conformen el currículum: nombre, operacions, magnituds i mesura, geometria, estadística i probabilitat; i tenen en compte variants per adaptar-los a cada grup des de la perspectiva d’una “matemàtica per a tots”. A l’annex s’inclouen els materials necessaris per confeccionar-ne alguns. De la mà de dos personatges, Pi i Juegolina, s’ofereixen consideracions disciplinàries i orientacions didàctiques des d’allò que és lúdic i matemàtic. Aquest repertori convida els docents a planificar l’ensenyament a partir de propostes que promoguin aprenentatges significatius i respectin el dret a jugar en el context de la classe. Preparats, llestos, ja!... A jugar, arriscar i aprendre!