SANDOVAL, ANTONIO / URBERUAGA, EMILIO
Al pati d'aquella escola hi havia un arbre. Només un.
A en Pere li agradava córrer prop de l'arbre a l'hora del pati.
Però quan li passava pel costat només se'l mirava de reüll, per no topar-hi. Un dia es va aturar i s'hi va fixar. Era un arbre esquifit, amb unes branques com de filferro i quatre fulles seques. En Pere s'hi va acostar i li va acariciar el tronc.
La importància de l'educació ambiental, el contacte directe dels alumnes amb la naturalesa per la seva formació integral i l'esperit col·laboratiu en la comunitat educativa estan presents en L'arbre de l'escola.
Aquesta història d'estructura circular narra
amb un llenguatge senzill la relació entre un nen i un arbre petit que va creixent gràcies a l'amor que rep d'ell, i a l'afecte d'altres companys que segueixen el seu exemple. Malgrat la resistència inicial de la mestra perquè interactuessin amb l'arbre, també ella acaba afegint-se a la iniciativa dels alumnes, que aconsegueixen cridar l'atenció dels botànics.