BENJAMÍ MOLINÉ / LLORENÇ PLANES / JOAN BONALS
És imprescindible la reflexió sobre la dimensió ètica i la dimensió social i ecològica de l’educació, que mai s’hauria de simular neutral, que mai hauria de perdre de vista la perspectiva global, no pas en el sentit de posar la mirada en la llunyania sinó en el conjunt de la societat en la qual estem inserits com a individus. Eduquem i ens eduquem en grup en benefici del grup d’humans amb qui ens relacionem de manera directa, i del grup més extens, amb els qui viatgem per l’univers dins la nostra casa comuna planetària.
Fem costat a l’educació que dona protagonisme a l’educand, a qui es pot acompanyar perquè exerciti autènticament l’autocrítica i actuï de manera conseqüent. Una educació, en definitiva, per a la ciutadania compromesa amb els drets i la justícia global, en els contextos formals, no formals i informals, a l’escola, a casa i a tota la resta d’àmbits relacionals.
Aquest llibre ofereix un sistema conceptual adreçat a aquest altre món possible i desplega un recull de propostes pràctiques per facilitar-ne la implementació als centres educatius i als diferents escenaris educatius de la comunitat