AGUASANTA REGALADO, MIRIAM E. / AREA MOREIRA, MANUEL / BECERRA BRITO, CECILIA VERÓNICA / BETHENCOURT AGUILAR, ANABEL / CAAMAÑO LIÑARES, TANIA / CABRER
Destinataris/es Professorat interessat en tendències i tecnologies educatives. Grups de recerca i innovació educativa. Professorat i alumnat universitari. Professorat i estudiants de l'Institut de Ciències de l'Educació i de la Facultat de Pedagogia, facultats de formació del professorat. Resum L'observació quotidiana posa de manifest que els dispositius digitals estan molt presents en les activitats d'oci de les joves generacions, també estan omnipresents en la llar familiar, a la qual cosa s'afegeix la seva incorporació a les aules escolars. Tot això ens convida a preguntar-se per les conseqüències que sobre els més petits tenen aquestes pràctiques culturals i educatives. Quines característiques tècniques i pedagògiques més destacables presenten els materials didàctics digitals destinats a la població de 3-6 anys? Quines visions i opinions maneja el professorat del segon cicle d'educació infantil sobre aquests materials respecte al seu potencial en l'aprenentatge, la seva utilització escolar i a la llar? Quins són els hàbits o freqüència d'ús dels recursos tant a l'aula com a les cases de l'alumnat? Què pensen les famílies sobre els materials digitals respecte al seu potencial educatiu, els seus efectes en l'aprenentatge i el seu ús en l'entorn familiar? Quines pràctiques d'ús es desenvolupen a les aules d'educació infantil? I a la llar d'aquests nens i nenes?
Aquesta publicació condensa dades, observacions i reflexions crítiques sobre el moment actual de les tecnologies digitals a l'etapa d'educació infantil. És fruit d'una recerca desenvolupada durant quatre anys sobre l'oferta, la percepció i la utilització dels recursos educatius digitals a l'etapa de 3 a 6 anys. Igualment, l'obra podria prendre´s com un mapa sobre la distribució i ús dels dispositius i els materials educatius digitals en el territori escolar.
Llibre adreçat a investigadors i estudiosos de l'àmbit de les tecnologies educatives, experts i tècnics de la indústria editorial, i per a tècnics de les Administracions educatives. I, de manera molt especial, per al professorat d'educació infantil i les famílies de l'alumnat, als qui tant preocupen els riscos atribuïts als dispositius digitals.