ADÚRIZ-BRAVO, AGUSTÍN / ALIBERAS MAYMÍ, JOAN / CANTERO RIVEROS, BEATRIZ / CODINACH GIL, ESTEVE / COUSO LAGARÓN, DIGNA / DOMÈNECH AMADOR, NÚRIA / DOMÈN
Aporta una gran varietat d´activitats d´aula per treballar el pensament crític i breus reflexions teòriques que responen a preguntes com: Què entenem per pensament crític en el context cientificotecnològic? Per què cal treballar el pensament crític a l´aula de ciències? Quin paper hi tenen les emocions i els biaixos quan intentem ser crítics? Com podem capacitar l´alumnat per jutjar adientment en quines fonts o en quines dades és raonable confiar?
Què entenem per pensament crític en el context cientificotecnològic? Per què cal treballar el
pensament crític a l’aula de ciències? Quin paper hi tenen les emocions i els biaixos quan
intentem ser crítics? Com podem capacitar l’alumnat per jutjar adientment en quines fonts o en
quines dades és raonable confiar? Quins criteris ens poden ajudar a avaluar el pensament crític
dels nostres estudiants? Quin tipus d’activitats d’aula promouen que siguin consumidors i
productors de ciència crítics?
En aquest llibre es tractaran de respondre totes aquestes preguntes tot aportant breus reflexions
i fonamentacions teòriques, així com una gran varietat d’activitats d’aula que ens han funcionat
per treballar el pensament crític a les classes de ciències de secundària. Està orientat a docents
en actiu, a docents en formació i a d’altres professionals de l’educació i la divulgació científica.