PANTOJA VALLEJO, ANTONIO (COORD.)
Els darrers anys s'està produint un canvi en el paradigma en què es basen la docència i la tutoria a la universitat, propiciat per l'assumpció de diversos factors, que han estat potenciats per la pandèmia soferta fa uns anys. En aquest context s'inscriu el llibre, com a aproximació a les necessitats del professorat amb escassa formació davant els canvis necessaris per a un aprenentatge adaptat a les necessitats actuals i a l'atenció personalitzada de l'alumnat, uns processos ancorats en rutines que abans van servir per a un model d'estudiant que ja no existeix o per a una societat molt més estàtica que la d'avui dia.
Aquest llibre no és un manual teòric, sinó una proposta totalment pràctica de què fer en cada moment, situació, o amb quins determinats propòsits, o per complir uns objectius particulars amb la finalitat d'atendre les exigències d'un món tecnològic en el qual el component virtual adquireix cada vegada més força. Al mateix temps, persegueix oferir pautes per adaptar les classes universitàries a una educació basada en l'alumnat, en la qual el procés d'aprenentatge, les competències i les situacions vinculades amb els propòsits de les assignatures i la carrera concreta, marquen les pautes de treball.
Les propostes incloses en el llibre són de gran utilitat per a docents i tutors en aspectes relacionats amb el plantejament de les classes, la preparació i el desenvolupament d'aquestes, i l'atenció a l'alumnat en qüestions acadèmiques, personals i professionals. Tot això amb un disseny molt pràctic, basat en recursos i activitats ja preparades, que el professor tan sols haurà d'adaptar al seu estil i les seves necessitats