INNOVACIÓ I EQUITAT EDUCATIVA

INNOVACIÓ I EQUITAT EDUCATIVA

EL DRET A APRENDRE COM A PRIORITAT TRANSFORMADORA

MARTÍNEZ-CELORRIO, XAVIER

12,00 €
IVA incluido
Editorial:
OCTAEDRO, S.L.
Año de edición:
2017
Materia
Pedagogía
ISBN:
978-84-17219-03-1
Páginas:
144
Encuadernación:
Rústica
Colección:
RECURSOS EDUCATIVOS
12,00 €
IVA incluido

Innovació i equitat educativa són dues demandes simultànies i inseparables per satisfer les noves funcions que s?esperen de l?escola moderna del nou mil·lenni. Sense un canvi innovador i disruptiu de la matriu escolar tradicional no augmentarà l?equitat del sistema. I sense major equitat en els resultats, el sistema no serà ni just ni excel·lent.

Si hem aconseguit quotes d?equitat i d?innovació interna és malgrat la inèrcia del sistema i de la seva matriu burocràtica, enciclopèdica i selectiva, pensada per a una societat que ha deixat d?existir. Ara és l?hora del professorat i d?una nova professionalitat docent capaç de redefinir el què, el com i el perquè eduquen les nostres escoles.

Xavier Martínez-Celorrio, especialista en temes d?educació, equitat, mobilitat social i desigualtats en la societat del risc, ha organitzat aquest llibre en tres capítols. En el primer analitza la mediocre governança educativa i els canvis socials que afecten l?educabilitat adolescent d?avui. En el segon capítol se centra a clarificar i contextualitzar de quina innovació educativa estem parlant en ple segle XXI. En el tercer capítol presenta i formula noves propostes d?equitat escolar que incideixen tant en els factors interns de les escoles com en els factors externs de la societat.

Artículos relacionados

  • MARUJA MALLO. GEOMETRIA APLICADA
    DOMINGUEZ RIGO, MIGUEL / RIGO, CATALINA
    La exposición permanente nos brinda la oportunidad de conocer y contemplar la obra de varias mujeres artistas, entre ellas Maruja Mallo, con gran trascendencia artística, versatilidad y una trayectoria profesional que la ha convertido en un referente de ...
    Sin stock - Consultar plazo de entrega

    7,50 €

  • UN PASEO DIDÁCTICO POR LA NEUROEDUCACIÓN
    MORA, FRANCISCO
    Como su título sugiere, este libro propone un paseo, descansado y reparador, como solo pueden serlo los buenos paseos, por los conceptos e ideas clave del fértil territorio que nos abre la neuroeducación: ha sido escrito con el afán de exponer, de una forma completa y accesible, ese nuevo mundo de conocimientos ya esbozado en los otros tres libros anteriores que Francisco Mora ...
    Disponibilidad inmediata

    19,95 €

  • INTELIGENCIA ARTIFICIAL Y EDUCACIÓN: CONSTRUYENDO PUENTES
    ARROYO SAGASTA, AMAIA
    El llibre explora de manera profunda i reflexiva la intersecció entre la IA i l'àmbit educatiu. Està adreçat a tu, docent, investigadora i professional, perquè l'impacte de la IA en l'àmbit educatiu també t'esquitxa. Hem intentat oferir-te una mirada fresca i actualitzada sobre com la IA pot transformar la forma en què ensenyem i aprenem.En aquest llibre trobaràs una àmplia gam...
    Sin stock - Consultar plazo de entrega

    20,50 €

  • DOCENTE EN CONSTRUCCIÓN
    MARTÍ SOLER, LOURDES
    A través de una crónica como docente novel de secundaria, la autora nos invita a explorar el camino que va desde un caótico aterrizaje hasta la conciencia de sentirse parte de un equipo. El relato explora diferentes etapas del proceso de construcción docente y que intentan responder, en definitiva, una cuestión clave: ¿qué docente quiero ser? Este relato no es una investigación...
    Sin stock - Consultar plazo de entrega

    20,00 €

  • CONTES I CANCEL·LACIÓ CULTURAL
    OBIOLS SUARI, NÚRIA (ED.)
    Sovint ens preguntem si no es fa un gra massa quan es decideix cancel·lar determinades lectures als infants. Certament, la percepció del sexisme o el racisme en la literatura i el cinema infantils ha generat un seguit d'accions i reaccions que no es poden ignorar. Sense anar gaire lluny, els llibres de Roald Dahl han estat objecte de crítiques pel seu llenguatge no prou inclusi...
    Disponibilidad inmediata

    26,00 €

  • COMUNIDADES DE PRÁCTICA PROFESIONAL Y MEJORA DE LOS APRENDIZAJES
    BOLÍVAR BOTIA, ANTONIO / DOMINGO SEGOVIA, JESÚS
    Su intención es mostrar cómo los liderazgos intermedios empoderan a los docentes con el objetivo último de mejorar el aprendizaje. Y, para ello, muestra procesos que facilitan el compromiso y la colaboración profesional, como una plataforma que ofrece oportunidades para que el profesorado desempeñe un papel más activo y eficiente en la construcción conjunta del conocimiento y s...
    Sin stock - Consultar plazo de entrega

    25,50 €