OBJETIVOS DE DESARROLLO SOSTENIBLE EN EL AULA UNIVERSITARIA: ESTRATEGIAS DE INTEGRACIÓN, LOS

OBJETIVOS DE DESARROLLO SOSTENIBLE EN EL AULA UNIVERSITARIA: ESTRATEGIAS DE INTEGRACIÓN, LOS

ESTRATEGIAS DE INTEGRACION

MERMA-MOLINA, GLADYS (COORD.) / ALBAREDA TIANA, SÍLVIA / BAENA MORALES, SALVADOR / BAJO GARCÍA, IRENE / BALTEIRO FERNÁNDEZ, MARÍA ISABEL / BERBEGAL MIRABENT, JASMINA / BOTELLA GONZÁLEZ

23,00 €
IVA incluido
Editorial:
GRAÓ EDITORIAL
Año de edición:
2023
Materia
Pedagogía
ISBN:
978-84-19416-62-9
Páginas:
216
Encuadernación:
Rústica
Colección:
ANÀLISIS I ESTUDIS
23,00 €
IVA incluido

L'Organització de les Nacions Unides argüeix que l'educació per al desenvolupament sostenible és el paradigma més idoni des del qual avançar cap a l'assoliment de l'Agenda 2030, perquè el seu objectiu és aconseguir que les persones pensin i actuïn de manera responsable a nivell econòmic, social i mediambiental amb la finalitat de garantir l'equilibri del planeta. Malgrat això, la integració dels objectius de desenvolupament sostenible en l'aprenentatge ha estat puntual, insuficient i asistemàtica degut, entre d’altres factors, a la manca de polítiques específiques de les institucions d'educació superior, així com a l'escassa formació del professorat.
El lector podrà trobar en aquest llibre experiències pràctiques d'integració dels ODS en la docència universitària. S'hi utilitzen estratègies com ara la sensibilització, la integració específica i la transversalització, que van associades a l'ús de metodologies actives; per exemple, l'aprenentatge-servei, l'aprenentatge orientat a projectes, l'aprenentatge basat en problemes i el mètode de casos. En el volum també es plantegen recomanacions que poden ser útils per incloure els ODS en l'ensenyament-aprenentatge. Sens dubte, aquest aspecte constitueix una aportació molt important a la docència, perquè generalment aquest tipus d'informació ha estat poc explicitada en altres recerques.
És un llibre adreçat al professorat universitari de qualsevol àmbit de coneixement perquè, tot i que gran part dels estudis se centren en l'àmbit de la formació inicial del futur professorat, els plantejaments són extrapolables a qualsevol assignatura d'altres àmbits de coneixement

Artículos relacionados

  • MARUJA MALLO. GEOMETRIA APLICADA
    DOMINGUEZ RIGO, MIGUEL / RIGO, CATALINA
    La exposición permanente nos brinda la oportunidad de conocer y contemplar la obra de varias mujeres artistas, entre ellas Maruja Mallo, con gran trascendencia artística, versatilidad y una trayectoria profesional que la ha convertido en un referente de ...
    Sin stock - Consultar plazo de entrega

    7,50 €

  • UN PASEO DIDÁCTICO POR LA NEUROEDUCACIÓN
    MORA, FRANCISCO
    Como su título sugiere, este libro propone un paseo, descansado y reparador, como solo pueden serlo los buenos paseos, por los conceptos e ideas clave del fértil territorio que nos abre la neuroeducación: ha sido escrito con el afán de exponer, de una forma completa y accesible, ese nuevo mundo de conocimientos ya esbozado en los otros tres libros anteriores que Francisco Mora ...
    Disponibilidad inmediata

    19,95 €

  • INTELIGENCIA ARTIFICIAL Y EDUCACIÓN: CONSTRUYENDO PUENTES
    ARROYO SAGASTA, AMAIA
    El llibre explora de manera profunda i reflexiva la intersecció entre la IA i l'àmbit educatiu. Està adreçat a tu, docent, investigadora i professional, perquè l'impacte de la IA en l'àmbit educatiu també t'esquitxa. Hem intentat oferir-te una mirada fresca i actualitzada sobre com la IA pot transformar la forma en què ensenyem i aprenem.En aquest llibre trobaràs una àmplia gam...
    Sin stock - Consultar plazo de entrega

    20,50 €

  • DOCENTE EN CONSTRUCCIÓN
    MARTÍ SOLER, LOURDES
    A través de una crónica como docente novel de secundaria, la autora nos invita a explorar el camino que va desde un caótico aterrizaje hasta la conciencia de sentirse parte de un equipo. El relato explora diferentes etapas del proceso de construcción docente y que intentan responder, en definitiva, una cuestión clave: ¿qué docente quiero ser? Este relato no es una investigación...
    Sin stock - Consultar plazo de entrega

    20,00 €

  • CONTES I CANCEL·LACIÓ CULTURAL
    OBIOLS SUARI, NÚRIA (ED.)
    Sovint ens preguntem si no es fa un gra massa quan es decideix cancel·lar determinades lectures als infants. Certament, la percepció del sexisme o el racisme en la literatura i el cinema infantils ha generat un seguit d'accions i reaccions que no es poden ignorar. Sense anar gaire lluny, els llibres de Roald Dahl han estat objecte de crítiques pel seu llenguatge no prou inclusi...
    Disponibilidad inmediata

    26,00 €

  • COMUNIDADES DE PRÁCTICA PROFESIONAL Y MEJORA DE LOS APRENDIZAJES
    BOLÍVAR BOTIA, ANTONIO / DOMINGO SEGOVIA, JESÚS
    Su intención es mostrar cómo los liderazgos intermedios empoderan a los docentes con el objetivo último de mejorar el aprendizaje. Y, para ello, muestra procesos que facilitan el compromiso y la colaboración profesional, como una plataforma que ofrece oportunidades para que el profesorado desempeñe un papel más activo y eficiente en la construcción conjunta del conocimiento y s...
    Sin stock - Consultar plazo de entrega

    25,50 €