MERMA-MOLINA, GLADYS (COORD.) / ALBAREDA TIANA, SÍLVIA / BAENA MORALES, SALVADOR / BAJO GARCÍA, IRENE / BALTEIRO FERNÁNDEZ, MARÍA ISABEL / BERBEGAL MIRABENT, JASMINA / BOTELLA GONZÁLEZ
L'Organització de les Nacions Unides argüeix que l'educació per al desenvolupament sostenible és el paradigma més idoni des del qual avançar cap a l'assoliment de l'Agenda 2030, perquè el seu objectiu és aconseguir que les persones pensin i actuïn de manera responsable a nivell econòmic, social i mediambiental amb la finalitat de garantir l'equilibri del planeta. Malgrat això, la integració dels objectius de desenvolupament sostenible en l'aprenentatge ha estat puntual, insuficient i asistemàtica degut, entre d’altres factors, a la manca de polítiques específiques de les institucions d'educació superior, així com a l'escassa formació del professorat.
El lector podrà trobar en aquest llibre experiències pràctiques d'integració dels ODS en la docència universitària. S'hi utilitzen estratègies com ara la sensibilització, la integració específica i la transversalització, que van associades a l'ús de metodologies actives; per exemple, l'aprenentatge-servei, l'aprenentatge orientat a projectes, l'aprenentatge basat en problemes i el mètode de casos. En el volum també es plantegen recomanacions que poden ser útils per incloure els ODS en l'ensenyament-aprenentatge. Sens dubte, aquest aspecte constitueix una aportació molt important a la docència, perquè generalment aquest tipus d'informació ha estat poc explicitada en altres recerques.
És un llibre adreçat al professorat universitari de qualsevol àmbit de coneixement perquè, tot i que gran part dels estudis se centren en l'àmbit de la formació inicial del futur professorat, els plantejaments són extrapolables a qualsevol assignatura d'altres àmbits de coneixement