Instal·lada al París dels anys seixanta, la Shirley Perrigny és una noia de personalitat singular, que usa la miopia i la literatura com a cuirassa. Ridiculitzada pels parisencs i incompresa per la seva mare, sempre se sent fora de lloc. Després de quedar vídua per un caprici del destí, es casa amb un periodista esnob i amb poc sentit de lhumor, el Philippe, que aviat labandona i la deixa exposada al seus fantasmes. La Shirley es passarà dies esperant-lo, mentre sembolica amb el veí de dalt i mira dajudar diverses amigues en perpetu estat de crisi.
En aquesta novel·la exuberant, duna quotidianitat estranya, farcida de detalls densos i espinosos, acompanyem una jove nàufraga que recorre la ciutat, guiada pel seu esperit lliure, la seva particular versió del sentit comú i un punt de follia.
«Amb una sola frase, era capaç dalterar la situació gairebé imperceptiblement, però de tal manera que comencem a veure els seus personatges des duna perspectiva més compassiva o més satírica. Lofici i lempatia de Mavis Gallant sempre ens donen cent voltes» Michael Ondaatje