ASO MORÁN, BORJA / BERMEJO MALUMBRES, ELOY / CABAÑERO MARTÍN, VÍCTOR MANUEL / CAMBIL HERNÁNDEZ, MARÍA ENCARNACIÓN / CAMUÑAS-GARCÍA, DANIEL / DE MIGUEL
Ofrece una visión contemporánea sobre cómo la tecnología está transformando la educación patrimonial, analizando herramientas como plataformas digitales, inteligencia artificial, videojuegos y modelado en 3D. Recopila experiencias innovadoras de aula y proyectos internacionales que destacan prácticas de alfabetización mediática y musealización digital.
Aquest llibre es construeix a través de diferents mirades actualitzades que representen les línies emergents d'innovació i recerca en tecnologies aplicades a l'educació patrimonial, oferint una visió contemporània de com la tecnologia està transformant l'ensenyament del patrimoni. Al llarg del volum s'analitzen diferents eines tecnològiques, des de plataformes digitals i recursos multimèdia fins a l'aplicació de la intel·ligència artificial en contextos educatius lligats al patrimoni. Aquest enfocament integral no sols explora l'ús de llocs web de
museus i recreacions virtuals, sinó que també examina com els videojocs i el modelatge en 3D poden enriquir l'ensenyament de les ciències socials.
Una de les grans aportacions del llibre és la recopilació d'experiències d'aula i projectes innovadors, tant a nivell nacional com internacional, que il·lustren pràctiques rellevants d'alfabetització mediàtica i museïtzació digital. Aquestes iniciatives ofereixen un valuós recurs per a qualsevol persona educadora i/o gestora cultural que busca nous camins per
integrar eines digitals en la seva tasca.
Adreçat a especialistes de la docència, la recerca i professionals del patrimoni, el llibre esdevé una guia per conèixer i implementar noves propostes en educació patrimonial. En un món on allò digital és cada vegada més rellevant, aquest llibre contribueix a donar
claus per connectar les noves generacions amb el seu patrimoni de manera significativa i accessible a través dels recursos tecnològics.