SABATÉ I RODIÉ, TERESA / CAPELL I TOMÀS, FERMÍ
COL.LECCIÓ PARAULES:
Preparaules núm. 1 a 5
Prelectura paraules núm. 1 a 4
Paraules lectura núm. 1 - 2 - 3
Paraules escriptura núm. 0 - 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6
Amb la publicació d'aquesta colecció pretenem donar una senzilla eina de treball al mestre que comença l'ensenyament de la lectura i escriptura del català.
Aquest mètode és concebut per treballar simultàniament el so, la lectura i l'escriptura.
De l'intent de respresentació del sistema fonolòogic surt el codi convencional de la llengua escrita. Cal partir del so i després donar el signe amb el qual es respresenta, o bé els signes que representen un mateix so.
Per assolir les paraules és necessari fixar-les amb l'escriptura, per això cal desenvolupar la motricitat general i muscular fina; dues destresses bàsiques per a l'aprenentatge lectoescriptor.
ACTIVITATS:
-En treballar la grafia cal tenir en compte els enllaços en cada paraula. Evitar el terncament de paraules i no alçar la mà del full fins acabar la paraula treballada.
-cada lletra és treballada amb exercicis de relació amb l'objecte que la conté.
-Associació de cada paraula amb l'objecte corresponent.
-Exercicis per potenciar la memòria visual.
-Discriminació de grafies.
-Acoloriment dels dibuixos de cada quadern.