JOAN TRIADÚ, EN CONVERSA

JOAN TRIADÚ, EN CONVERSA

QUARANTA-VUIT ENTREVISTES A L'INTEL.LECTUAL I HOME D'ACCIÓ

ÀLVAREZ RODOLÉS, SUSANNA

23,00 €
IVA inclòs
Editorial:
EUMO EDITORIAL
Any d'edició:
2021
Matèria
Pedagogia
ISBN:
978-84-9766-743-2
Pàgines:
372
Enquadernació:
Rústica
23,00 €
IVA inclòs

La influència de Joan Triadú i Font (Ribes de Freser, 1921 ? Barcelona, 2010) en la nostra vida col·lectiva és inqüestionable: des de les Festes Literàries de Cantonigròs, la revista _Ariel_, l'Any Fabra o les Festes de Cultura Popular Pompeu Fabra fins a la tasca pedagògica desenvolupada a la Institució Cultural del CIC i a Thau. L'impuls de l'ensenyament del català i la formació del professorat, sota la seva batuta i dins de l'encaix d'Òmnium Cultural, van ser un dels pilars de la seva feina, que no era cap altra que la reconstrucció d'una cultura, d'un país, que el franquisme, de primer, i els inicis de la transició, després, van voler soterrar. Quaranta-vuit entrevistes realitzades al llarg de cinc dècades, fins al mateix any de la seva mort, ens aproximen a l'escriptor, al crític literari, al pedagog, a l'activista cultural. Les converses amb Triadú revelen sempre intel·ligència i voluntat de posar-la al servei de causes concretes: l'escola, la cultura i la llengua catalanes. Corroboren el vigor d'un llegat que es manté viu.

Articles relacionats

  • MARUJA MALLO. GEOMETRIA APLICADA
    DOMINGUEZ RIGO, MIGUEL / RIGO, CATALINA
    La exposición permanente nos brinda la oportunidad de conocer y contemplar la obra de varias mujeres artistas, entre ellas Maruja Mallo, con gran trascendencia artística, versatilidad y una trayectoria profesional que la ha convertido en un referente de ...
    Sense estoc, consultar termini entrega

    7,50 €

  • PENSAR CRÍTICAMENTE EN EL AULA DE CIENCIAS
    ADÚRIZ-BRAVO, AGUSTÍN / ALIBERAS MAYMÍ, JOAN / CANTERO RIVEROS, BEATRIZ / CODINACH GIL, ESTEVE / COUSO LAGARÓN, DIGNA / DOMÈNECH AMADOR, NÚRIA / DOMÈN
    ¿Qué entendemos por pensamiento crítico en el contexto científico-tecnológico? ¿Por qué hay que trabajar el pensamiento crítico en el aula de ciencias? ¿Qué papel tienen las emociones y los sesgos cuando intentamos ser críticos? ¿Cómo podemos capacitaral alumnado para juzgar adecuadamente en qué fuentes o en qué datos es razonable confiar? ¿Qué criterios nos pueden ayudar a eva...
    Sense estoc, consultar termini entrega

    24,50 €

  • 30 INSTRUMENTOS DE EVALUACIÓN COMPETENCIAL
    CARRILLO MARTÍN, CAROLINA / CÉSPEDES JIMÉNEZ, MANUEL / LLEIXÀ FORTUÑO, CARLES JOSEP / ROMEU REBULL, ÀNGELS / SILVA, ERIKA / SOLANS BENAVENT, SEILA
    Els instruments d'avaluació són fonamentals per millorar tant l'ensenyament com l'aprenentatge, ja que permeten mesurar el rendiment i la comprensió dels estudiants de manera objectiva i sistemàtica. Aquest llibre presenta 30 eines pràctiques que faciliten una avaluació formativa i formadora, orientada a la millora contínua tant de l'alumnat com del docent. L'avaluació ha de se...
    Sense estoc, consultar termini entrega

    21,00 €

  • ANALFABETOS MOTRICES
    FERRO, MARIANO
    "Analfabetos motrices" aborda una problemática cada vez más visible en la infancia y la adolescencia: la disminución del juego motor espontáneo y del ejercicio libre, y sus consecuencias en el desarrollo socioemocional y físico de los más jóvenes. Este libro está dirigido a docentes, profesionales de la salud, familias y toda persona interesada en comprender los retos actuales ...
    Sense estoc, consultar termini entrega

    20,60 €

  • OTRAS FORMAS DE SER Y DE HACER ESCUELA HOY
    PERICACHO GÓMEZ, FRANCISCO JAVIER
    ¿Es posible imaginar otras formas de ser y de hacer escuela? Este libro coral reúne nueve experiencias educativas profundamente diversas que, desde una marcada reflexión pedagógica colectiva y un firme compromiso docente, emprendieron el camino de soñar y construir otra escuela. Cada capítulo ha sido escrito por sus propios protagonistas, quienes han sabido transmitir con clari...
    Disponibilitat immediata

    22,00 €

  • BREAKOUT EN EDUCACION FISICA
    Un Escape Room se basa en una dinámica en la que los participantes se encierran en un espacio, ya sea físico o virtual, y deben resolver una serie de acertijos y desafíos para escapar antes de que acabe el tiempo. En cambio, un Breakout toma tiene una variación importante y es que en lugar de escapar, el objetivo es abrir una caja o material.Breakout en Educación Física es una ...
    Sense estoc, consultar termini entrega

    21,00 €