VINÇON, 1929-2015

VINÇON, 1929-2015

PIBERNAT, ORIOL / BALCELLS, MARÍA JOSÉ

35,00 €
IVA incluido
Editorial:
TENOV EDITORIAL
Año de edición:
2022
Materia
Diseño Gráfico
ISBN:
978-84-124162-0-6
Páginas:
324
Encuadernación:
Cartoné
35,00 €
IVA incluido

Vinçon va ser, des dels anys trenta del segle XX fins al 2015, un dels atractius comercials del barceloní passeig de Gràcia. La botiga, que oferia un «extens assortiment d'objectes de tota mena en general», va arribar a ser un referent del disseny d'aquest país. Vinçon va donar visibilitat a les tendències internacionals i espai per créixer els dissenyadors locals gràcies als objectes que venia i a les exposicions que organitzava a La Sala Vinçon. Va ser un comerç amb personalitat pròpia que es va convertir en prescriptor i va canviar la manera de veure i consumir disseny, mitjançant una comunicació directa i un sentit especial de l'humor que trencava amb l'elitisme del sector i permetia que tothom se sentís com a casa.



El tercer volum de la col·lecció Imprescindibles s'obre amb un assaig de l'historiador i dissenyador Oriol Pibernat que analitza el paper de Vinçon en el consum de disseny a Barcelona i la creació del mite. Tot seguit, María José Balcells reconstrueix la seva història a partir d'una primera exploració de l'arxiu de la botiga que es custodia al Centre de Documentació del Museu del Disseny. Finalment, un apartat visual que relata l'evolució del local, dels seus aparadors, dels seus productes, de la seva comunicació i de les seves exposicions serà sens dubte un flashback per a tots aquells que el van conèixer, però també un descobriment per a les generacions que mai no van arribar a passejar-se per Vinçon.

Artículos relacionados

  • GRANS FRACASSOS :AVENTURES GRAFIQUES JAMAICANA 1898-24
    BROWNS, TXARLY
    Disponibilidad inmediata

    20,00 €

  • CASA DE LOS ARTESANOS, LA
    LAFFONT, FRÉDÉRIC
    BIENVENIDOS A LA MAISON HERMÈS La historia jamás contada de una firma mítica y de una familia revolucionaria: de la primera silla de montar al «carré» Hermès, la exaltación de un mundo en vías de extinción y toda una filosofía del lujo artesanal. «¡Qué increíble familia, la de Hermès! [...] Lo que en verdad fascina es la poesía de los habitantes de la casa. Todos poseen la esen...
    Disponibilidad inmediata

    20,90 €

  • ¡HAZLO! UNA HISTORIA SOBRE COMO CONVERTIR TUS HABILIDADES CREATIVAS EN UN NEGOCIO Y TRIUNFAR HACIENDO LO QUE TE GUSTA
    FLOR, MARTINA
    Martina Flor, autora y galardonada artista del lettering, nos adentra en la historia de Mary, una joven diseñadora, en su camino hasta alcanzar su carrera creativa soñada. A través de su proceso, y de los consejos y aprendizajes que se desprenden de él, entenderemos cuáles son los pasos que permiten construir un negocio creativo sólido y exitoso, y aprenderemos, entre otras cos...
    Disponibilidad inmediata

    19,90 €

  • SOBREVIURE AL DISSENY
    CERDÀ, MARTA
    Dissenyar en temps accelerats i canviants: una reivindicació pràctica i gens solemne dels oficis creatius. ...
    Disponibilidad inmediata

    12,90 €

  • THE BARCELONIAN - BOOK 2
    Us convidem una vegada més a passejar per Barcelona i us suggerim que ho feu com els flâneurs de veritat, recorrent-la sense rumb, sense objectiu; deixant-vos sorprendre a qualsevol lloc de la ciutat, aquí mateix, a la cantonada, al carrer de l?escola dels vostres fills, anant a la feina o fins i tot a l?autobús on pugeu cada dia i on a penes fixeu la mirada. És cert que el flâ...
    Disponibilidad inmediata

    30,00 €

  • LIBRO DEL DISEÑO, EL
    Disponibilidad inmediata

    31,50 €