VINÇON, 1929-2015

VINÇON, 1929-2015

PIBERNAT, ORIOL / BALCELLS, MARÍA JOSÉ

35,00 €
IVA incluido
Editorial:
TENOV EDITORIAL
Año de edición:
2022
Materia
Diseño Gráfico
ISBN:
978-84-124162-0-6
Páginas:
324
Encuadernación:
Cartoné
35,00 €
IVA incluido

Vinçon va ser, des dels anys trenta del segle XX fins al 2015, un dels atractius comercials del barceloní passeig de Gràcia. La botiga, que oferia un «extens assortiment d'objectes de tota mena en general», va arribar a ser un referent del disseny d'aquest país. Vinçon va donar visibilitat a les tendències internacionals i espai per créixer els dissenyadors locals gràcies als objectes que venia i a les exposicions que organitzava a La Sala Vinçon. Va ser un comerç amb personalitat pròpia que es va convertir en prescriptor i va canviar la manera de veure i consumir disseny, mitjançant una comunicació directa i un sentit especial de l'humor que trencava amb l'elitisme del sector i permetia que tothom se sentís com a casa.



El tercer volum de la col·lecció Imprescindibles s'obre amb un assaig de l'historiador i dissenyador Oriol Pibernat que analitza el paper de Vinçon en el consum de disseny a Barcelona i la creació del mite. Tot seguit, María José Balcells reconstrueix la seva història a partir d'una primera exploració de l'arxiu de la botiga que es custodia al Centre de Documentació del Museu del Disseny. Finalment, un apartat visual que relata l'evolució del local, dels seus aparadors, dels seus productes, de la seva comunicació i de les seves exposicions serà sens dubte un flashback per a tots aquells que el van conèixer, però també un descobriment per a les generacions que mai no van arribar a passejar-se per Vinçon.

Artículos relacionados

  • THE BARCELONIAN - BOOK 2
    Us convidem una vegada més a passejar per Barcelona i us suggerim que ho feu com els flâneurs de veritat, recorrent-la sense rumb, sense objectiu; deixant-vos sorprendre a qualsevol lloc de la ciutat, aquí mateix, a la cantonada, al carrer de l?escola dels vostres fills, anant a la feina o fins i tot a l?autobús on pugeu cada dia i on a penes fixeu la mirada. És cert que el flâ...
    Disponibilidad inmediata

    30,00 €

  • SOBREVIURE AL DISSENY
    CERDÀ, MARTA
    Dissenyar en temps accelerats i canviants: una reivindicació pràctica i gens solemne dels oficis creatius. ...
    Disponibilidad inmediata

    12,90 €

  • LIBRO DEL DISEÑO, EL
    Disponibilidad inmediata

    31,50 €

  • CREA ANIMALES CON ESTILO
    CASTLE, TRUDI / SISWANTO, RUDY / VERGARA, CÉSAR / WISEMAN, ERIKA
    Casi todo el mundo, sea artista o no, puede imaginarse un personaje animal entrañable, tanto si forma parte de un dibujo animado, una película, un libro ilustrado, un cómic o incluso de una caja de cereales. Desde los orígenes del arte hasta los últimos largometrajes de animación, los animales nunca dejan de fascinarnos. En este libro, apto para principiantes, podrás seguir las...
    Disponibilidad inmediata

    32,00 €

  • CREA PERSONAJES PARA LA INDUSTRIA DEL ENTRETENIMIENTO
    ANDERSON, KENNET / CADY-LEE DEVON / CARRE, CÉCILE / MENGERT, HOLLIE
    Adéntrate en el mundo de la industria de la animación, la ilustración y los videojuegos para saber cómo se preparan y diseñan sus personajes. Este libro, indispensable para estudiantes y diseñadores de personajes profesionales, se centra en cómo adaptar tu trabajo a las necesidades individuales del público, los medios de comunicación, el marketing y la producción, sin dejar de...
    Disponibilidad inmediata

    32,00 €

  • NEUTOPÍAS
    GUAYABERO, OSCAR
    Ante un presente en el que la distopía se ha asentado como paradigma hegemónico, es necesario esbozar elementos que nos permitan pensar el futuro en positivo. El diseñador, profesor y teórico Oscar Guayabero nos invita a reflexionar sobre cómo se pueden proyectar futuros no apocalípticos desde el sector del diseño, y sobre la importancia de crear espacios de pensamiento y de ac...
    Disponibilidad inmediata

    24,90 €