PIBERNAT, ORIOL / BALCELLS, MARÍA JOSÉ
Vinçon va ser, des dels anys trenta del segle XX fins al 2015, un dels atractius comercials del barceloní passeig de Gràcia. La botiga, que oferia un «extens assortiment d'objectes de tota mena en general», va arribar a ser un referent del disseny d'aquest país. Vinçon va donar visibilitat a les tendències internacionals i espai per créixer els dissenyadors locals gràcies als objectes que venia i a les exposicions que organitzava a La Sala Vinçon. Va ser un comerç amb personalitat pròpia que es va convertir en prescriptor i va canviar la manera de veure i consumir disseny, mitjançant una comunicació directa i un sentit especial de l'humor que trencava amb l'elitisme del sector i permetia que tothom se sentís com a casa.
El tercer volum de la col·lecció Imprescindibles s'obre amb un assaig de l'historiador i dissenyador Oriol Pibernat que analitza el paper de Vinçon en el consum de disseny a Barcelona i la creació del mite. Tot seguit, María José Balcells reconstrueix la seva història a partir d'una primera exploració de l'arxiu de la botiga que es custodia al Centre de Documentació del Museu del Disseny. Finalment, un apartat visual que relata l'evolució del local, dels seus aparadors, dels seus productes, de la seva comunicació i de les seves exposicions serà sens dubte un flashback per a tots aquells que el van conèixer, però també un descobriment per a les generacions que mai no van arribar a passejar-se per Vinçon.