ALFABETIZACIÓN MULTIMODAL, ARTIVISMO EDUCATIVO Y REDES SOCIALES

ALFABETIZACIÓN MULTIMODAL, ARTIVISMO EDUCATIVO Y REDES SOCIALES

EXPERIENCIAS DIDÁCTICAS PARA LA INNOVACIÓN DOCENTE

LAURA TRIVIÑO-CABRERA / PILAR RIVERO / MARIE-CLAUDE LAROUCHE (COORDS.)

24,50 €
IVA inclòs
Editorial:
GRAÓ EDITORIAL (MUNICONBEL, SL)
Any d'edició:
2023
Matèria
Pedagogia
ISBN:
978-84-19416-58-2
Pàgines:
180
Enquadernació:
Rústica
Col·lecció:
ANÀLISIS I ESTUDIS
24,50 €
IVA inclòs

Aquest llibre presenta un enfocament nou en el desenvolupament de la innovació docent en explorar processos d'alfabetització multimodal i artivisme educatiu que afrontin la influència de les xarxes socials en les noves generacions discents i docents.
És una obra col·lectiva que mostra en els seus diferents capítols recerques i experiències didàctiques centrades en l'educació ciutadana, històrica, artística i museística que constitueixen propostes teoricopràctiques per a la formació de competències crítiques, creatives i socials en el futur professorat d'educació infantil, secundària i batxillerat amb el propòsit de contribuir a una pedagogia compromesa.
En aquest sentit, la transferència de coneixement dels espais universitaris als espais escolars i museístics és un dels elements clau de les experiències didàctiques aquí presentades, quedant reflectides en diverses de les contribucions en les quals participa professorat d'educació secundària.
Aquest llibre suposa un compromís docent que se suma a un moviment d'educació cívica perquè el professorat esdevingui un dels principals agents del canvi social. Les autores i els autors assumeixen la tríada: alfabetització multimodal, artivisme educatiu i xarxes socials com a eix principal de la innovació docent; ja que tan important és pensar i interpretar críticament els textos multimodals provinents de les xarxes socials com arribar a esdevenir creativament productores i productors de textos propis i compromesos amb trobar solucions a problemàtiques socials rellevants que ens afecten com a ciutadania a través de l’artivisme educatiu.

Articles relacionats

  • MARUJA MALLO. GEOMETRIA APLICADA
    DOMINGUEZ RIGO, MIGUEL / RIGO, CATALINA
    La exposición permanente nos brinda la oportunidad de conocer y contemplar la obra de varias mujeres artistas, entre ellas Maruja Mallo, con gran trascendencia artística, versatilidad y una trayectoria profesional que la ha convertido en un referente de ...
    Sense estoc, consultar termini entrega

    7,50 €

  • MODELOS PEDAGOGICOS Y SITUACIONES DE APRENDIZAJE EN EDUCACION FISICA
    NAVARRO-PATÓN, RUBÉN / BARCALA-FURELOS , MARTÍN / GONZÁLEZ-GUTIÉRREZ, IVÁN / MECÍAS-CALVO, MARCOS / ARUFE-GIRÁLDEZ, VÍCTOR
    Sense estoc, consultar termini entrega

    23,00 €

  • NO SENSE EL MEU MÒBIL
    FUNES, JAUME
    ADOLESCENTS I PANTALLES: MANUAL D’ÚSAvui dia, un dels grans reptes educatius que afrontem pares i mestres és la relació que tenen els adolescents amb les pantalles. No podem oblidar que l’univers digital forma part de les seves vides i que allà hi practiquen la seva adolescència, tant si ens agrada com si no. Educar en aquest àmbit passa per deixar de censurar i començar a conn...
    Disponibilitat immediata

    19,90 €

  • INTERVENCIONES ESPECIALIZADAS PARA LA MEJORA DE LA LECTURA, LA ESCRITURA, EL LENGUAJE Y EL HABLA
    PALAZON LOPEZ, JULIAN
    Los niños con dificultades de aprendizaje y trastornos del lenguaje y el habla no tienen mucho tiempo que perder. Las brechas en habilidades clave (el vocabulario, la conciencia fonológica, el conocimiento de las letras, la decodificación, etc.) se agrandan cada día que pasa y, de no abordarse de forma efectiva en los primeros años, los datos indican que persisten hasta la adol...
    Disponibilitat immediata

    26,50 €

  • APOYARSE EN LA TRANSFORMACION
    SOSA CASTAÑO, RICARDO
    “El proceso de implicación en la vida, aprendizaje, transformación y autoconstrucción es siempre posible […]. Es un proceso de lucha que nos compromete a todas, que no puede darse al margen del rechazo y la creación —es decir, de las intervenciones resistentes y creativas— y en el que todas las formas coherentes de apoyo y mediación son imprescindibles”. Ricardo Sosa continúa e...
    Disponibilitat immediata

    18,00 €

  • PENSAR EL APRENDIZAJE SERVICIO
    AVILÉS SEDEÑO, FÁTIMA / BÄR KWAST, BRENDA NAZARENA / ESCOFET I ROIG, ANNA MARIA / ESSOMBA GELABERT, MIQUEL ÀNGEL / GARCÍA GUTIÉRREZ, JUAN / GIJÓN CASA
    El aprendizaje servicio (ApS) es una metodología educativa poderosa que vincula el aprendizaje con el compromiso social. Este enfoque ha sido bien recibido por su capacidad de formar ciudadanos sensibles y activos. Sin embargo, aún no se ha integrado plenamente en los currículos escolares. El libro busca ir más allá de la práctica, ofreciendo un marco teórico sólido. A través d...
    Sense estoc, consultar termini entrega

    20,00 €