LAURA TRIVIÑO-CABRERA / PILAR RIVERO / MARIE-CLAUDE LAROUCHE (COORDS.)
Aquest llibre presenta un enfocament nou en el desenvolupament de la innovació docent en explorar processos d'alfabetització multimodal i artivisme educatiu que afrontin la influència de les xarxes socials en les noves generacions discents i docents.
És una obra col·lectiva que mostra en els seus diferents capítols recerques i experiències didàctiques centrades en l'educació ciutadana, històrica, artística i museística que constitueixen propostes teoricopràctiques per a la formació de competències crítiques, creatives i socials en el futur professorat d'educació infantil, secundària i batxillerat amb el propòsit de contribuir a una pedagogia compromesa.
En aquest sentit, la transferència de coneixement dels espais universitaris als espais escolars i museístics és un dels elements clau de les experiències didàctiques aquí presentades, quedant reflectides en diverses de les contribucions en les quals participa professorat d'educació secundària.
Aquest llibre suposa un compromís docent que se suma a un moviment d'educació cívica perquè el professorat esdevingui un dels principals agents del canvi social. Les autores i els autors assumeixen la tríada: alfabetització multimodal, artivisme educatiu i xarxes socials com a eix principal de la innovació docent; ja que tan important és pensar i interpretar críticament els textos multimodals provinents de les xarxes socials com arribar a esdevenir creativament productores i productors de textos propis i compromesos amb trobar solucions a problemàtiques socials rellevants que ens afecten com a ciutadania a través de l’artivisme educatiu.