CARRILLO MARTÍN, CAROLINA / CÉSPEDES JIMÉNEZ, MANUEL / LLEIXÀ FORTUÑO, CARLES JOSEP / ROMEU REBULL, ÀNGELS / SILVA, ERIKA / SOLANS BENAVENT, SEILA
Els instruments d'avaluació són fonamentals per millorar tant l'ensenyament com l'aprenentatge, ja que permeten mesurar el rendiment i la comprensió dels estudiants de manera objectiva i sistemàtica. Aquest llibre presenta 30 eines pràctiques que faciliten una avaluació formativa i formadora, orientada a la millora contínua tant de l'alumnat com del docent. L'avaluació ha de ser tan objectiva com sigui possible però també ha de ser compartida, consensuada i adaptada a les necessitats de cada estudiant. Els instruments d'avaluació garanteixen que s'aconsegueixi el binomi didàctic ensenyament-aprenentatge.
Aquests 30 instruments han estat provats en diversos centres educatius, demostrant la seva efectivitat, sempre tenint en compte que han d'ajustar-se als diferents contextos i necessitats de l'alumnat, així com al propòsit amb el qual s'utilitzen. També ajuden a detectar necessitats educatives, identificar quins aspectes curriculars han de reforçar-se, personalitzar
l'ensenyament i mesurar el grau de compliment dels objectius prèviament acordats. A més, faciliten al professorat la tasca d'evidenciar el progrés de l'alumnat i a reflexionar sobre la seva pròpia pràctica docent.
Amb aquest enfocament, l'avaluació esdevé una eina clau per millorar el procés educatiu de
manera contínua i adaptada a cada context.
Una invitación a repensar la evaluación como un proceso vivo que impulsa el aprendizaje y la mejora docente. A través de 30 instrumentos prácticos y fáciles de aplicar, nos ayuda a valorar el progreso del alumnado y también a reflexionar sobre nuestra propia práctica docente. Nos recuerda que evaluar es acompañar, escuchar y ajustar la enseñanza a cada realidad. Con ejemplos reales y herramientas útiles, ofrece caminos para hacer de la evaluación una experiencia compartida y significativa. En definitiva, una guía para mejorar juntos, aprendiendo mientras enseñamos.