COMPETENCIAS MUSICALES EN PRIMARIA Y SECUNDARIA, LAS

COMPETENCIAS MUSICALES EN PRIMARIA Y SECUNDARIA, LAS

TRANSCENDIENDO LOS LÍMITES DEL AULA DE MÚSICA

ZARAGOZÁ MUÑOZ, JOSEP LLUÍS

26,00 €
IVA inclòs
Editorial:
GRAÓ EDITORIAL (MUNICONBEL, SL)
Any d'edició:
2024
Matèria
Pedagogia
ISBN:
978-84-128559-5-1
Pàgines:
268
Enquadernació:
Rústica
Col·lecció:
Graó (tapa negra)
26,00 €
IVA inclòs

Les competències musicals són les diferents vies amb les quals abordem la música com a
experiència de coneixement i pràctica, tant des de la percepció, la interpretació, la creació o el
coneixement cultural i teòric.
L'aprenentatge per competències a l'aula de música va més enllà d'una simple etiqueta o moda
curricular. Construir aprenentatges musicals competencials implica superar l'estadi de
l'apropiació dels continguts per convertir-los en coneixement profund, transferible i productiu,
en un aprenentatge actiu i en disposició de ser activat, tant de manera incidental com proactiva.
L'objectiu didàctic, finalment, no és verificar què saben de música els estudiants, sinó què poden
fer amb la música que saben, transcendint els límits de l'aula de música. Per aquesta raó,
l'imaginari pedagògic que ha d'orientar l'acció didàctica reflexiva del docent és respondre les
preguntes: Què faran els nostres estudiants amb els aprenentatges musicals que adquireixen a
les aules? Com han de configurar-se i prioritzar-se els continguts perquè generin aquest tipus
d'aprenentatge de qualitat? Quina tipologia de metodologies són les més indicades per facilitar la
transferència entre l'aula de música i la música de la quotidianitat que impregna les seves vides?
Amb l'objectiu d'orientar les bones pràctiques docents que puguin donar resposta satisfactòria a
aquestes qüestions, aquest text presenta una proposta didàctica i psicopedagògica comprensiva.
En ella es contemplen les variables fonamentals crítiques perquè el procés d'ensenyar i aprendre
música per competències sigui viable i funcional en les complexes condicions en les quals el
professorat de música realitza la seva tasca educativa

Las competencias musicales abarcan diversas formas de abordar la música como experiencia de conocimiento y práctica, incluyendo la percepción, interpretación, creación y conocimiento cultural y teórico. El aprendizaje por competencias en el aula busca transformar los contenidos en conocimiento profundo y transferible. El objetivo es que los estudiantes no solo sepan de música, sino que puedan aplicarla en diferentes contextos. El libro ofrece una propuesta didáctica y psicopedagógica que aborda las variables críticas para que el proceso de enseñanza y aprendizaje de la música por competencias sea viable y efectivo.

Articles relacionats

  • MARUJA MALLO. GEOMETRIA APLICADA
    DOMINGUEZ RIGO, MIGUEL / RIGO, CATALINA
    La exposición permanente nos brinda la oportunidad de conocer y contemplar la obra de varias mujeres artistas, entre ellas Maruja Mallo, con gran trascendencia artística, versatilidad y una trayectoria profesional que la ha convertido en un referente de ...
    Sense estoc, consultar termini entrega

    7,50 €

  • CULTURA LECTORA I EDUCACIÓ
    ALONSO SAINZ, TANIA / ÁLVAREZ CÁNOVAS, ISABEL / ARANGO PÉREZ, RAÚL / ASENSIO CASASÚS, POL / BARÓ LLAMBIAS, MÒNICA / CARMONA BAUZÁN, MANUELA / CASAS PE
    Una invitació a viure la lectura com una eina de transformació –personal, educativa i social. Perquè fomentar la cultura lectora va molt més enllà de llegir a l´aula: vol dir emocionar-se, construir identitat i generar comunitat. En aquest llibre, mestres i professors de diverses generacions comparteixen vivències reals com a lectors i com a educadors. Una lectura que inspira, ...
    Sense estoc, consultar termini entrega

    25,50 €

  • ODS PARA PEQUEÑOS ACTIVISTAS
    CARRASCO SERRACANTA, MÒNICA / CENTELLES PASTOR, JAUME / LAGUNAS DURAN, LAURA
    Propone 51 propuestas de lectura (3 para cada ciclo) y un total de 153 objetivos de aprendizaje, pensados para implicar al alumnado en la defensa de los derechos de la naturaleza, el consumo responsable, la solidaridad y la necesidad de un cambio de vida profundo. Cada propuesta vincula los 17 ODS con experiencias significativas y objetivos de aprendizaje claros. Una invitación...
    Sense estoc, consultar termini entrega

    26,50 €

  • TE ESPERO A LA SALIDA
    DUCHEMENT, P.
    El primer manual dirigido a padres para actuar y poner fin al acoso escolar. ...
    Disponibilitat immediata

    21,90 €

  • EDUCAR ROMPIENDO EL MOLDE
    ARAGON, VALERIA
    Educar rompiendo el molde propone una educación transformadora y profundamente humana. A través del Método 7 Colores creado por la coach educativa Valeria Aragón se abordan siete áreas clave para el desarrollo integral de niños y adolescentes: identidad, inteligencia emocional, creatividad, talento, acción, bienestar y propósito. Con un lenguaje claro, casos reales y muchas her...
    Disponibilitat immediata

    22,00 €

  • COSMOLOGÍAS VULNERABLES
    ALMELA, CARLOS / BADÍA, COSTA / MIR, CARLOTA (EDS.)
    A través de voces diversasartistas tullides, mediadoras, educadoras y activistas culturales esta obra aborda los nudos y retos que atraviesan la autorrepresentación y las jerarquías en el campo de las prácticas artísticas vinculadas a la discapacidad, la neurodivergencia, la salud mental o los cuidados, y que han sido profundamente despolitizadas y desautorizadas. Surge de la v...
    Disponibilitat immediata

    16,50 €