COMPETENCIAS MUSICALES EN PRIMARIA Y SECUNDARIA, LAS

COMPETENCIAS MUSICALES EN PRIMARIA Y SECUNDARIA, LAS

TRANSCENDIENDO LOS LÍMITES DEL AULA DE MÚSICA

ZARAGOZÁ MUÑOZ, JOSEP LLUÍS

26,00 €
IVA incluido
Editorial:
GRAÓ EDITORIAL (MUNICONBEL, SL)
Año de edición:
2024
Materia
Pedagogía
ISBN:
978-84-128559-5-1
Páginas:
268
Encuadernación:
Rústica
Colección:
Graó (tapa negra)
26,00 €
IVA incluido

Les competències musicals són les diferents vies amb les quals abordem la música com a
experiència de coneixement i pràctica, tant des de la percepció, la interpretació, la creació o el
coneixement cultural i teòric.
L'aprenentatge per competències a l'aula de música va més enllà d'una simple etiqueta o moda
curricular. Construir aprenentatges musicals competencials implica superar l'estadi de
l'apropiació dels continguts per convertir-los en coneixement profund, transferible i productiu,
en un aprenentatge actiu i en disposició de ser activat, tant de manera incidental com proactiva.
L'objectiu didàctic, finalment, no és verificar què saben de música els estudiants, sinó què poden
fer amb la música que saben, transcendint els límits de l'aula de música. Per aquesta raó,
l'imaginari pedagògic que ha d'orientar l'acció didàctica reflexiva del docent és respondre les
preguntes: Què faran els nostres estudiants amb els aprenentatges musicals que adquireixen a
les aules? Com han de configurar-se i prioritzar-se els continguts perquè generin aquest tipus
d'aprenentatge de qualitat? Quina tipologia de metodologies són les més indicades per facilitar la
transferència entre l'aula de música i la música de la quotidianitat que impregna les seves vides?
Amb l'objectiu d'orientar les bones pràctiques docents que puguin donar resposta satisfactòria a
aquestes qüestions, aquest text presenta una proposta didàctica i psicopedagògica comprensiva.
En ella es contemplen les variables fonamentals crítiques perquè el procés d'ensenyar i aprendre
música per competències sigui viable i funcional en les complexes condicions en les quals el
professorat de música realitza la seva tasca educativa

Las competencias musicales abarcan diversas formas de abordar la música como experiencia de conocimiento y práctica, incluyendo la percepción, interpretación, creación y conocimiento cultural y teórico. El aprendizaje por competencias en el aula busca transformar los contenidos en conocimiento profundo y transferible. El objetivo es que los estudiantes no solo sepan de música, sino que puedan aplicarla en diferentes contextos. El libro ofrece una propuesta didáctica y psicopedagógica que aborda las variables críticas para que el proceso de enseñanza y aprendizaje de la música por competencias sea viable y efectivo.

Artículos relacionados

  • MARUJA MALLO. GEOMETRIA APLICADA
    DOMINGUEZ RIGO, MIGUEL / RIGO, CATALINA
    La exposición permanente nos brinda la oportunidad de conocer y contemplar la obra de varias mujeres artistas, entre ellas Maruja Mallo, con gran trascendencia artística, versatilidad y una trayectoria profesional que la ha convertido en un referente de ...
    Sin stock - Consultar plazo de entrega

    7,50 €

  • OTRAS FORMAS DE SER Y DE HACER ESCUELA HOY
    PERICACHO GÓMEZ, FRANCISCO JAVIER
    ¿Es posible imaginar otras formas de ser y de hacer escuela? Este libro coral reúne nueve experiencias educativas profundamente diversas que, desde una marcada reflexión pedagógica colectiva y un firme compromiso docente, emprendieron el camino de soñar y construir otra escuela. Cada capítulo ha sido escrito por sus propios protagonistas, quienes han sabido transmitir con clari...
    Disponibilidad inmediata

    22,00 €

  • BREAKOUT EN EDUCACION FISICA
    Un Escape Room se basa en una dinámica en la que los participantes se encierran en un espacio, ya sea físico o virtual, y deben resolver una serie de acertijos y desafíos para escapar antes de que acabe el tiempo. En cambio, un Breakout toma tiene una variación importante y es que en lugar de escapar, el objetivo es abrir una caja o material.Breakout en Educación Física es una ...
    Sin stock - Consultar plazo de entrega

    21,00 €

  • DESCOLONIZACIÓN DE LA INFANCIA, LA
    MENDEL, GÉRARD
    A lo largo de la historia todas las sociedades se han bajado en el hecho y el principio de la autoridad, que deriva de la dependencia biológica y psicoafectiva del niño respecto a los adultos. Ante la crisis de la autoridad, Gérard Mendel (1930-2004), fundador del sociopsicoanálisis institucional, preconiza en La descolonización de la infancia el establecimiento de un nuevo con...
    Disponibilidad inmediata

    18,00 €

  • DINÀMIQUES DE GRUP
    BUJ PEREDA, Mª JOSE / LOBERA ESPÍ, XANTAL
    Aquest llibre tracta de la dinamització de grups, tant des del punt de vista educatiu com clínic. Per aquest motiu, pot ser útil per a mestres i professors, en l'àmbit de l'educació, i per a psicòlegs, psicopedagogs, logopedes, etc., en l'àmbit clínic. L?enfocament que presenten les dinàmiques i les explicacions teòriques que les acompanyen afavoreixen aquest doble aprofitament...
    Disponibilidad inmediata

    20,00 €

  • CULTURA LECTORA I EDUCACIÓ
    ALONSO SAINZ, TANIA / ÁLVAREZ CÁNOVAS, ISABEL / ARANGO PÉREZ, RAÚL / ASENSIO CASASÚS, POL / BARÓ LLAMBIAS, MÒNICA / CARMONA BAUZÁN, MANUELA / CASAS PE
    Una invitació a viure la lectura com una eina de transformació –personal, educativa i social. Perquè fomentar la cultura lectora va molt més enllà de llegir a l´aula: vol dir emocionar-se, construir identitat i generar comunitat. En aquest llibre, mestres i professors de diverses generacions comparteixen vivències reals com a lectors i com a educadors. Una lectura que inspira, ...
    Sin stock - Consultar plazo de entrega

    25,50 €