PSICOMOTRICIDAD: PIKER, LAPIERRE, AUCOUTURIER Y UAB DIFERENCIAS CONTECTADAS

PSICOMOTRICIDAD: PIKER, LAPIERRE, AUCOUTURIER Y UAB DIFERENCIAS CONTECTADAS

ANTÓN I ROSERA, MONTSERRAT / BRU SÁNCHEZ, EVA / CORTÉS FERRERO, FRANCISCO / ESCAMILLA GARCÍA, LOLA / ESTEBAN RUIZ, LÍDIA / FORCADELL DRAGO, XAVI / FRA

23,00 €
IVA inclòs
Editorial:
GRAÓ EDITORIAL (MUNICONBEL, SL)
Any d'edició:
2023
Matèria
Pedagogia
ISBN:
978-84-19788-27-6
Pàgines:
155
Enquadernació:
Rústica
Col·lecció:
BIBLIOTECA DE INFANTIL
23,00 €
IVA inclòs

Professorat d'educació infantil i primer cicle de primària, professorat de l'Institut de Ciències de l'Educació, de la facultat de Pedagogia i Psicologia i d'escoles de formació del professorat, departaments de didàctica de l'expressió corporal membres d'EAP, assessors d'educació infantil i professorat de centres de recursos. Resum La singularitat i rellevància d'aquesta publicació és aplegar en un mateix llibre les aportacions més rellevants en les maneres d'abordar l'acompanyament del desenvolupament psicomotor i la seva concreció en les sessions de psicomotricitat.
El llibre és el resultat del procés d'aprofundiment en els fonaments conceptuals i metodològics de la psicomotricitat a partir dels referents del Grup de Recerca en Educació Psicomotriu de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Les bones pràctiques dels seus investigadors obeïen tant a enfocaments purs com mixtos entre els principals corrents bàsics psicomotrius. Es va reflexionar sobre el que es disposava de bibliografia específica d'autors de referència, però faltava alguna obra que mostrés tant les diferències com les connexions entre els principals enfocaments psicomotors i des d'una mirada teòrica i pràctica amb exemples d'activitats.
En aquest sentit, quatre són les orientacions psicomotrius que es presenten: Emmi Pikler i el seu plantejament pedagògic sobre el desenvolupament infantil en general i el motor en particular; les aportacions d'André Lapierre sobre el paper de l'adult i la seva evolució des de la psicomotricitat relacional a l'anàlisi corporal de la relació; Bernard Aucouturier, la seva concepció teòrica fonamental i la seva manera d'organitzar la sessió pràctica, els seus temps, espais, materials i la formació específica necessària dels psicomotricistes; i el camí seguit per la UAB per sensibilitzar els futurs mestres en el coneixement de l'educació psicomotriu, en els seus vessants de formació teòrica, vivència corporal pràctica i la transferència als centres educatius.
Esperem que el llibre sigui d'utilitat a estudiants, professionals i investigadors que vulguin iniciar-se per aprofundir després en el món de la psicomotricitat.

Articles relacionats

  • MARUJA MALLO. GEOMETRIA APLICADA
    DOMINGUEZ RIGO, MIGUEL / RIGO, CATALINA
    La exposición permanente nos brinda la oportunidad de conocer y contemplar la obra de varias mujeres artistas, entre ellas Maruja Mallo, con gran trascendencia artística, versatilidad y una trayectoria profesional que la ha convertido en un referente de ...
    Sense estoc, consultar termini entrega

    7,50 €

  • ANALFABETOS MOTRICES
    FERRO, MARIANO
    "Analfabetos motrices" aborda una problemática cada vez más visible en la infancia y la adolescencia: la disminución del juego motor espontáneo y del ejercicio libre, y sus consecuencias en el desarrollo socioemocional y físico de los más jóvenes. Este libro está dirigido a docentes, profesionales de la salud, familias y toda persona interesada en comprender los retos actuales ...
    Sense estoc, consultar termini entrega

    20,60 €

  • OTRAS FORMAS DE SER Y DE HACER ESCUELA HOY
    PERICACHO GÓMEZ, FRANCISCO JAVIER
    ¿Es posible imaginar otras formas de ser y de hacer escuela? Este libro coral reúne nueve experiencias educativas profundamente diversas que, desde una marcada reflexión pedagógica colectiva y un firme compromiso docente, emprendieron el camino de soñar y construir otra escuela. Cada capítulo ha sido escrito por sus propios protagonistas, quienes han sabido transmitir con clari...
    Disponibilitat immediata

    22,00 €

  • BREAKOUT EN EDUCACION FISICA
    Un Escape Room se basa en una dinámica en la que los participantes se encierran en un espacio, ya sea físico o virtual, y deben resolver una serie de acertijos y desafíos para escapar antes de que acabe el tiempo. En cambio, un Breakout toma tiene una variación importante y es que en lugar de escapar, el objetivo es abrir una caja o material.Breakout en Educación Física es una ...
    Sense estoc, consultar termini entrega

    21,00 €

  • DESCOLONIZACIÓN DE LA INFANCIA, LA
    MENDEL, GÉRARD
    A lo largo de la historia todas las sociedades se han bajado en el hecho y el principio de la autoridad, que deriva de la dependencia biológica y psicoafectiva del niño respecto a los adultos. Ante la crisis de la autoridad, Gérard Mendel (1930-2004), fundador del sociopsicoanálisis institucional, preconiza en La descolonización de la infancia el establecimiento de un nuevo con...
    Disponibilitat immediata

    18,00 €

  • DINÀMIQUES DE GRUP
    BUJ PEREDA, Mª JOSE / LOBERA ESPÍ, XANTAL
    Aquest llibre tracta de la dinamització de grups, tant des del punt de vista educatiu com clínic. Per aquest motiu, pot ser útil per a mestres i professors, en l'àmbit de l'educació, i per a psicòlegs, psicopedagogs, logopedes, etc., en l'àmbit clínic. L?enfocament que presenten les dinàmiques i les explicacions teòriques que les acompanyen afavoreixen aquest doble aprofitament...
    Disponibilitat immediata

    20,00 €