PSICOMOTRICIDAD: PIKER, LAPIERRE, AUCOUTURIER Y UAB DIFERENCIAS CONTECTADAS

PSICOMOTRICIDAD: PIKER, LAPIERRE, AUCOUTURIER Y UAB DIFERENCIAS CONTECTADAS

ANTÓN I ROSERA, MONTSERRAT / BRU SÁNCHEZ, EVA / CORTÉS FERRERO, FRANCISCO / ESCAMILLA GARCÍA, LOLA / ESTEBAN RUIZ, LÍDIA / FORCADELL DRAGO, XAVI / FRA

23,00 €
IVA incluido
Editorial:
GRAÓ EDITORIAL (MUNICONBEL, SL)
Año de edición:
2023
Materia
Pedagogía
ISBN:
978-84-19788-27-6
Páginas:
155
Encuadernación:
Rústica
Colección:
BIBLIOTECA DE INFANTIL
23,00 €
IVA incluido

Professorat d'educació infantil i primer cicle de primària, professorat de l'Institut de Ciències de l'Educació, de la facultat de Pedagogia i Psicologia i d'escoles de formació del professorat, departaments de didàctica de l'expressió corporal membres d'EAP, assessors d'educació infantil i professorat de centres de recursos. Resum La singularitat i rellevància d'aquesta publicació és aplegar en un mateix llibre les aportacions més rellevants en les maneres d'abordar l'acompanyament del desenvolupament psicomotor i la seva concreció en les sessions de psicomotricitat.
El llibre és el resultat del procés d'aprofundiment en els fonaments conceptuals i metodològics de la psicomotricitat a partir dels referents del Grup de Recerca en Educació Psicomotriu de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Les bones pràctiques dels seus investigadors obeïen tant a enfocaments purs com mixtos entre els principals corrents bàsics psicomotrius. Es va reflexionar sobre el que es disposava de bibliografia específica d'autors de referència, però faltava alguna obra que mostrés tant les diferències com les connexions entre els principals enfocaments psicomotors i des d'una mirada teòrica i pràctica amb exemples d'activitats.
En aquest sentit, quatre són les orientacions psicomotrius que es presenten: Emmi Pikler i el seu plantejament pedagògic sobre el desenvolupament infantil en general i el motor en particular; les aportacions d'André Lapierre sobre el paper de l'adult i la seva evolució des de la psicomotricitat relacional a l'anàlisi corporal de la relació; Bernard Aucouturier, la seva concepció teòrica fonamental i la seva manera d'organitzar la sessió pràctica, els seus temps, espais, materials i la formació específica necessària dels psicomotricistes; i el camí seguit per la UAB per sensibilitzar els futurs mestres en el coneixement de l'educació psicomotriu, en els seus vessants de formació teòrica, vivència corporal pràctica i la transferència als centres educatius.
Esperem que el llibre sigui d'utilitat a estudiants, professionals i investigadors que vulguin iniciar-se per aprofundir després en el món de la psicomotricitat.

Artículos relacionados

  • MARUJA MALLO. GEOMETRIA APLICADA
    DOMINGUEZ RIGO, MIGUEL / RIGO, CATALINA
    La exposición permanente nos brinda la oportunidad de conocer y contemplar la obra de varias mujeres artistas, entre ellas Maruja Mallo, con gran trascendencia artística, versatilidad y una trayectoria profesional que la ha convertido en un referente de ...
    Sin stock - Consultar plazo de entrega

    7,50 €

  • PENSAR CRÍTICAMENTE EN EL AULA DE CIENCIAS
    ADÚRIZ-BRAVO, AGUSTÍN / ALIBERAS MAYMÍ, JOAN / CANTERO RIVEROS, BEATRIZ / CODINACH GIL, ESTEVE / COUSO LAGARÓN, DIGNA / DOMÈNECH AMADOR, NÚRIA / DOMÈN
    ¿Qué entendemos por pensamiento crítico en el contexto científico-tecnológico? ¿Por qué hay que trabajar el pensamiento crítico en el aula de ciencias? ¿Qué papel tienen las emociones y los sesgos cuando intentamos ser críticos? ¿Cómo podemos capacitaral alumnado para juzgar adecuadamente en qué fuentes o en qué datos es razonable confiar? ¿Qué criterios nos pueden ayudar a eva...
    Sin stock - Consultar plazo de entrega

    24,50 €

  • 30 INSTRUMENTOS DE EVALUACIÓN COMPETENCIAL
    CARRILLO MARTÍN, CAROLINA / CÉSPEDES JIMÉNEZ, MANUEL / LLEIXÀ FORTUÑO, CARLES JOSEP / ROMEU REBULL, ÀNGELS / SILVA, ERIKA / SOLANS BENAVENT, SEILA
    Els instruments d'avaluació són fonamentals per millorar tant l'ensenyament com l'aprenentatge, ja que permeten mesurar el rendiment i la comprensió dels estudiants de manera objectiva i sistemàtica. Aquest llibre presenta 30 eines pràctiques que faciliten una avaluació formativa i formadora, orientada a la millora contínua tant de l'alumnat com del docent. L'avaluació ha de se...
    Sin stock - Consultar plazo de entrega

    21,00 €

  • ANALFABETOS MOTRICES
    FERRO, MARIANO
    "Analfabetos motrices" aborda una problemática cada vez más visible en la infancia y la adolescencia: la disminución del juego motor espontáneo y del ejercicio libre, y sus consecuencias en el desarrollo socioemocional y físico de los más jóvenes. Este libro está dirigido a docentes, profesionales de la salud, familias y toda persona interesada en comprender los retos actuales ...
    Sin stock - Consultar plazo de entrega

    20,60 €

  • OTRAS FORMAS DE SER Y DE HACER ESCUELA HOY
    PERICACHO GÓMEZ, FRANCISCO JAVIER
    ¿Es posible imaginar otras formas de ser y de hacer escuela? Este libro coral reúne nueve experiencias educativas profundamente diversas que, desde una marcada reflexión pedagógica colectiva y un firme compromiso docente, emprendieron el camino de soñar y construir otra escuela. Cada capítulo ha sido escrito por sus propios protagonistas, quienes han sabido transmitir con clari...
    Disponibilidad inmediata

    22,00 €

  • BREAKOUT EN EDUCACION FISICA
    Un Escape Room se basa en una dinámica en la que los participantes se encierran en un espacio, ya sea físico o virtual, y deben resolver una serie de acertijos y desafíos para escapar antes de que acabe el tiempo. En cambio, un Breakout toma tiene una variación importante y es que en lugar de escapar, el objetivo es abrir una caja o material.Breakout en Educación Física es una ...
    Sin stock - Consultar plazo de entrega

    21,00 €