PSICOMOTRICIDAD: PIKER, LAPIERRE, AUCOUTURIER Y UAB DIFERENCIAS CONTECTADAS

PSICOMOTRICIDAD: PIKER, LAPIERRE, AUCOUTURIER Y UAB DIFERENCIAS CONTECTADAS

ANTÓN I ROSERA, MONTSERRAT / BRU SÁNCHEZ, EVA / CORTÉS FERRERO, FRANCISCO / ESCAMILLA GARCÍA, LOLA / ESTEBAN RUIZ, LÍDIA / FORCADELL DRAGO, XAVI / FRA

23,00 €
IVA incluido
Editorial:
GRAÓ EDITORIAL (MUNICONBEL, SL)
Año de edición:
2023
Materia
Pedagogía
ISBN:
978-84-19788-27-6
Páginas:
155
Encuadernación:
Rústica
Colección:
BIBLIOTECA DE INFANTIL
23,00 €
IVA incluido

Professorat d'educació infantil i primer cicle de primària, professorat de l'Institut de Ciències de l'Educació, de la facultat de Pedagogia i Psicologia i d'escoles de formació del professorat, departaments de didàctica de l'expressió corporal membres d'EAP, assessors d'educació infantil i professorat de centres de recursos. Resum La singularitat i rellevància d'aquesta publicació és aplegar en un mateix llibre les aportacions més rellevants en les maneres d'abordar l'acompanyament del desenvolupament psicomotor i la seva concreció en les sessions de psicomotricitat.
El llibre és el resultat del procés d'aprofundiment en els fonaments conceptuals i metodològics de la psicomotricitat a partir dels referents del Grup de Recerca en Educació Psicomotriu de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Les bones pràctiques dels seus investigadors obeïen tant a enfocaments purs com mixtos entre els principals corrents bàsics psicomotrius. Es va reflexionar sobre el que es disposava de bibliografia específica d'autors de referència, però faltava alguna obra que mostrés tant les diferències com les connexions entre els principals enfocaments psicomotors i des d'una mirada teòrica i pràctica amb exemples d'activitats.
En aquest sentit, quatre són les orientacions psicomotrius que es presenten: Emmi Pikler i el seu plantejament pedagògic sobre el desenvolupament infantil en general i el motor en particular; les aportacions d'André Lapierre sobre el paper de l'adult i la seva evolució des de la psicomotricitat relacional a l'anàlisi corporal de la relació; Bernard Aucouturier, la seva concepció teòrica fonamental i la seva manera d'organitzar la sessió pràctica, els seus temps, espais, materials i la formació específica necessària dels psicomotricistes; i el camí seguit per la UAB per sensibilitzar els futurs mestres en el coneixement de l'educació psicomotriu, en els seus vessants de formació teòrica, vivència corporal pràctica i la transferència als centres educatius.
Esperem que el llibre sigui d'utilitat a estudiants, professionals i investigadors que vulguin iniciar-se per aprofundir després en el món de la psicomotricitat.

Artículos relacionados

  • MARUJA MALLO. GEOMETRIA APLICADA
    DOMINGUEZ RIGO, MIGUEL / RIGO, CATALINA
    La exposición permanente nos brinda la oportunidad de conocer y contemplar la obra de varias mujeres artistas, entre ellas Maruja Mallo, con gran trascendencia artística, versatilidad y una trayectoria profesional que la ha convertido en un referente de ...
    Sin stock - Consultar plazo de entrega

    7,50 €

  • MUSEOS EN MODO CREATIVO
    ALFONSO BENLLIURE , VICENTE / BELLVER MORENO, MARÍA DEL CARMEN / DA COSTA, ROBSON XAVIER / DONATO, DONATELLA / ESTEVE SENDRA, CHELE / FABREGAT MOLNÉ,
    Propone las visitas a museos como espacios ideales para fomentar la creatividad en el ámbito educativo destacando el potencial de estas visitas para desarrollar el pensamiento crítico, creativo y divergente mediante programas de educación patrimonial. Analiza teorías sobre creatividad y su aplicación inclusiva, incorporando la perspectiva de género y la necesidad de visibilizar...
    Sin stock - Consultar plazo de entrega

    24,00 €

  • PENSAR EL APRENDIZAJE SERVICIO
    AVILÉS SEDEÑO, FÁTIMA / BÄR KWAST, BRENDA NAZARENA / ESCOFET I ROIG, ANNA MARIA / ESSOMBA GELABERT, MIQUEL ÀNGEL / GARCÍA GUTIÉRREZ, JUAN / GIJÓN CASA
    El aprendizaje servicio (ApS) es una metodología educativa poderosa que vincula el aprendizaje con el compromiso social. Este enfoque ha sido bien recibido por su capacidad de formar ciudadanos sensibles y activos. Sin embargo, aún no se ha integrado plenamente en los currículos escolares. El libro busca ir más allá de la práctica, ofreciendo un marco teórico sólido. A través d...
    Sin stock - Consultar plazo de entrega

    20,00 €

  • MESTRES
    ROVIRA CASADEVALL, MONTSERRAT
    "Gelida ha anat superant els reptes que cada etapa ha plantejat amb l?eina més potent que tenim: l?ensenyament. El poble venç quan hi ha un objectiu comú, i els mestres el tenien: volien ensenyar als nens i a les nenes per crear una societat més culta i millor que la que van tenir. Perquè sabien que aprendre ens fa lliures!" ...
    Sin stock - Consultar plazo de entrega

    20,00 €

  • ASAMBLEA EN CLASE, LA: TECNICAS Y RECURSOS
    ROMERA, MAR / MARTINEZ, OLGA
    La asamblea en el aula puede convertirse en el eje transformador de la experiencia educativa. A través de reflexiones sobre historia, política, filosofía y vida, este libro invita a repensar la escuela como un espacio que despierta el pensamiento crítico y creativo. Inspirándose en la propuesta de Célestin Freinet y en el modelo Educar con 3 ces (capacidades, competencias y cor...
    Disponibilidad inmediata

    25,80 €

  • ORGANIZACIÓN DEL CENTRO ESCOLAR Y LOS RETOS DE UNA SOCIEDAD GLOBAL Y DIGITAL, LA
    ALONSO DÍAZ, LAURA / ALZAS GARCÍA, TERESA / ARAVENA KENIGS, OMAR ANDRÉS / BLASCO SERRANO, ANA CRISTINA / CHAUCONO CATRINAO, JUAN CARLOS / CID ROMERO,
    Una guía clave que incluye herramientas teóricas y prácticas para mejorar la organización y gestión educativa, y ofrece un enfoque integral sobre temas como liderazgo, convivencia, inclusión y sostenibilidad en los centros. El libro destaca la importancia de la innovación y la digitalización en la educación actual, promoviendo una enseñanza más efectiva y adaptada al siglo xxi ...
    Sin stock - Consultar plazo de entrega

    25,00 €