PSICOMOTRICIDAD: PIKER, LAPIERRE, AUCOUTURIER Y UAB DIFERENCIAS CONTECTADAS

PSICOMOTRICIDAD: PIKER, LAPIERRE, AUCOUTURIER Y UAB DIFERENCIAS CONTECTADAS

ANTÓN I ROSERA, MONTSERRAT / BRU SÁNCHEZ, EVA / CORTÉS FERRERO, FRANCISCO / ESCAMILLA GARCÍA, LOLA / ESTEBAN RUIZ, LÍDIA / FORCADELL DRAGO, XAVI / FRA

22,50 €
IVA incluido
Editorial:
GRAÓ EDITORIAL
Año de edición:
2023
Materia
Pedagogía
ISBN:
978-84-19788-27-6
Páginas:
155
Encuadernación:
Rústica
Colección:
BIBL. DE INFANTIL
22,50 €
IVA incluido

Professorat d'educació infantil i primer cicle de primària, professorat de l'Institut de Ciències de l'Educació, de la facultat de Pedagogia i Psicologia i d'escoles de formació del professorat, departaments de didàctica de l'expressió corporal membres d'EAP, assessors d'educació infantil i professorat de centres de recursos. Resum La singularitat i rellevància d'aquesta publicació és aplegar en un mateix llibre les aportacions més rellevants en les maneres d'abordar l'acompanyament del desenvolupament psicomotor i la seva concreció en les sessions de psicomotricitat.
El llibre és el resultat del procés d'aprofundiment en els fonaments conceptuals i metodològics de la psicomotricitat a partir dels referents del Grup de Recerca en Educació Psicomotriu de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Les bones pràctiques dels seus investigadors obeïen tant a enfocaments purs com mixtos entre els principals corrents bàsics psicomotrius. Es va reflexionar sobre el que es disposava de bibliografia específica d'autors de referència, però faltava alguna obra que mostrés tant les diferències com les connexions entre els principals enfocaments psicomotors i des d'una mirada teòrica i pràctica amb exemples d'activitats.
En aquest sentit, quatre són les orientacions psicomotrius que es presenten: Emmi Pikler i el seu plantejament pedagògic sobre el desenvolupament infantil en general i el motor en particular; les aportacions d'André Lapierre sobre el paper de l'adult i la seva evolució des de la psicomotricitat relacional a l'anàlisi corporal de la relació; Bernard Aucouturier, la seva concepció teòrica fonamental i la seva manera d'organitzar la sessió pràctica, els seus temps, espais, materials i la formació específica necessària dels psicomotricistes; i el camí seguit per la UAB per sensibilitzar els futurs mestres en el coneixement de l'educació psicomotriu, en els seus vessants de formació teòrica, vivència corporal pràctica i la transferència als centres educatius.
Esperem que el llibre sigui d'utilitat a estudiants, professionals i investigadors que vulguin iniciar-se per aprofundir després en el món de la psicomotricitat.

Artículos relacionados

  • MARUJA MALLO. GEOMETRIA APLICADA
    DOMINGUEZ RIGO, MIGUEL / RIGO, CATALINA
    La exposición permanente nos brinda la oportunidad de conocer y contemplar la obra de varias mujeres artistas, entre ellas Maruja Mallo, con gran trascendencia artística, versatilidad y una trayectoria profesional que la ha convertido en un referente de ...
    Sin stock - Consultar plazo de entrega

    7,50 €

  • L'EDUCACIÓ DE LES NENES
    FÉNELON, FRANÇOIS
    François Fénelon, teòleg, bisbe i tutor de prínceps, va ser també un transgressor de la doctrina oficial. A final del segle XVII, quan la submissió obligada de les dones les allunyava de l'educació, les idees d'aquest bisbe trencaven l'obscurantisme pedagògic i obrien un panorama que es pot qualificar de pragmàtic: ell no pretén canviar el rol social de les dones, però busca qu...
    Disponibilidad inmediata

    16,00 €

  • ARQUITECTURA DEL JUEGO, ESTÍMULO SENSORIAL Y COGNITIVO DESDE LA INFANCIA HASTA LA ADOLESCENCIA
    BRUSILOVSKY, BERTA
    Diseñar parques inclusivos es el punto de partida que garantiza que todos los niños y las niñas, con independencia de sus capacidades, puedan disfrutar de su derecho a juJugar es un derecho fundamental de la infancia, con independencia de su condicióno diversidad, según la Declaración de los Derechos del Niño (ONU, 1959). Tal como se apunta en el prólogo de esta obra, el garant...
    Disponibilidad inmediata

    19,80 €

  • IGUALDAD DE GÉNERO (EDUCACIÓN PRIMARIA)
    CASTILLO MIRANDA, MARIA DEL CARMEN / LOPEZ RUIZ, JUAN IGNACIO (COORD.)
    La educación es la herramienta más poderosa que poseemos para aprender el mundo de modo sistémico y contribuir a transformarlo.La educación es la herramienta más poderosa que poseemos para aprender el mundo de modo sistémico y contribuir a transformarlo. Dentro de esta visión crítica, está emergiendo con fuerza en algunos países un nuevo enfoque pedagógico que se denomina educa...
    Disponibilidad inmediata

    15,00 €

  • RECURSOS Y ESTRATEGIAS PARA LA DOCENCIA Y LA TUTORÍA EN LA UNIVERSIDAD MEDIANTE
    PANTOJA VALLEJO, ANTONIO (COORD.)
    Els darrers anys s'està produint un canvi en el paradigma en què es basen la docència i la tutoria a la universitat, propiciat per l'assumpció de diversos factors, que han estat potenciats per la pandèmia soferta fa uns anys. En aquest context s'inscriu el llibre, com a aproximació a les necessitats del professorat amb escassa formació davant els canvis necessaris per a un apre...
    Sin stock - Consultar plazo de entrega

    24,00 €

  • CUANDO EL MOVIMIENTO FACILITA EL APRENDIZAJE
    GUILLEM, MARC / ROIG, ERIC / DÍAZ , GABRIEL
    Libro que busca acercar las numerosas evidencias, investigaciones y proyectos de buenas prácticas que explican el efecto que la actividad física produce en el desarrollo y rendimiento cognitivo del alumnado. Los autores desean abrir los ojos a nuevas posibilidades sobre el papel que juega la Educación Física en el centro educativo y el rol que ejerce el docente ...
    Sin stock - Consultar plazo de entrega

    20,00 €