PSICOMOTRICIDAD: PIKER, LAPIERRE, AUCOUTURIER Y UAB DIFERENCIAS CONTECTADAS

PSICOMOTRICIDAD: PIKER, LAPIERRE, AUCOUTURIER Y UAB DIFERENCIAS CONTECTADAS

ANTÓN I ROSERA, MONTSERRAT / BRU SÁNCHEZ, EVA / CORTÉS FERRERO, FRANCISCO / ESCAMILLA GARCÍA, LOLA / ESTEBAN RUIZ, LÍDIA / FORCADELL DRAGO, XAVI / FRA

23,00 €
IVA incluido
Editorial:
GRAÓ EDITORIAL (MUNICONBEL, SL)
Año de edición:
2023
Materia
Pedagogía
ISBN:
978-84-19788-27-6
Páginas:
155
Encuadernación:
Rústica
Colección:
BIBLIOTECA DE INFANTIL
23,00 €
IVA incluido

Professorat d'educació infantil i primer cicle de primària, professorat de l'Institut de Ciències de l'Educació, de la facultat de Pedagogia i Psicologia i d'escoles de formació del professorat, departaments de didàctica de l'expressió corporal membres d'EAP, assessors d'educació infantil i professorat de centres de recursos. Resum La singularitat i rellevància d'aquesta publicació és aplegar en un mateix llibre les aportacions més rellevants en les maneres d'abordar l'acompanyament del desenvolupament psicomotor i la seva concreció en les sessions de psicomotricitat.
El llibre és el resultat del procés d'aprofundiment en els fonaments conceptuals i metodològics de la psicomotricitat a partir dels referents del Grup de Recerca en Educació Psicomotriu de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Les bones pràctiques dels seus investigadors obeïen tant a enfocaments purs com mixtos entre els principals corrents bàsics psicomotrius. Es va reflexionar sobre el que es disposava de bibliografia específica d'autors de referència, però faltava alguna obra que mostrés tant les diferències com les connexions entre els principals enfocaments psicomotors i des d'una mirada teòrica i pràctica amb exemples d'activitats.
En aquest sentit, quatre són les orientacions psicomotrius que es presenten: Emmi Pikler i el seu plantejament pedagògic sobre el desenvolupament infantil en general i el motor en particular; les aportacions d'André Lapierre sobre el paper de l'adult i la seva evolució des de la psicomotricitat relacional a l'anàlisi corporal de la relació; Bernard Aucouturier, la seva concepció teòrica fonamental i la seva manera d'organitzar la sessió pràctica, els seus temps, espais, materials i la formació específica necessària dels psicomotricistes; i el camí seguit per la UAB per sensibilitzar els futurs mestres en el coneixement de l'educació psicomotriu, en els seus vessants de formació teòrica, vivència corporal pràctica i la transferència als centres educatius.
Esperem que el llibre sigui d'utilitat a estudiants, professionals i investigadors que vulguin iniciar-se per aprofundir després en el món de la psicomotricitat.

Artículos relacionados

  • MARUJA MALLO. GEOMETRIA APLICADA
    DOMINGUEZ RIGO, MIGUEL / RIGO, CATALINA
    La exposición permanente nos brinda la oportunidad de conocer y contemplar la obra de varias mujeres artistas, entre ellas Maruja Mallo, con gran trascendencia artística, versatilidad y una trayectoria profesional que la ha convertido en un referente de ...
    Sin stock - Consultar plazo de entrega

    7,50 €

  • MODELOS PEDAGOGICOS Y SITUACIONES DE APRENDIZAJE EN EDUCACION FISICA
    NAVARRO-PATÓN, RUBÉN / BARCALA-FURELOS , MARTÍN / GONZÁLEZ-GUTIÉRREZ, IVÁN / MECÍAS-CALVO, MARCOS / ARUFE-GIRÁLDEZ, VÍCTOR
    Sin stock - Consultar plazo de entrega

    23,00 €

  • NO SENSE EL MEU MÒBIL
    FUNES, JAUME
    ADOLESCENTS I PANTALLES: MANUAL D’ÚSAvui dia, un dels grans reptes educatius que afrontem pares i mestres és la relació que tenen els adolescents amb les pantalles. No podem oblidar que l’univers digital forma part de les seves vides i que allà hi practiquen la seva adolescència, tant si ens agrada com si no. Educar en aquest àmbit passa per deixar de censurar i començar a conn...
    Disponibilidad inmediata

    19,90 €

  • INTERVENCIONES ESPECIALIZADAS PARA LA MEJORA DE LA LECTURA, LA ESCRITURA, EL LENGUAJE Y EL HABLA
    PALAZON LOPEZ, JULIAN
    Los niños con dificultades de aprendizaje y trastornos del lenguaje y el habla no tienen mucho tiempo que perder. Las brechas en habilidades clave (el vocabulario, la conciencia fonológica, el conocimiento de las letras, la decodificación, etc.) se agrandan cada día que pasa y, de no abordarse de forma efectiva en los primeros años, los datos indican que persisten hasta la adol...
    Disponibilidad inmediata

    26,50 €

  • APOYARSE EN LA TRANSFORMACION
    SOSA CASTAÑO, RICARDO
    “El proceso de implicación en la vida, aprendizaje, transformación y autoconstrucción es siempre posible […]. Es un proceso de lucha que nos compromete a todas, que no puede darse al margen del rechazo y la creación —es decir, de las intervenciones resistentes y creativas— y en el que todas las formas coherentes de apoyo y mediación son imprescindibles”. Ricardo Sosa continúa e...
    Disponibilidad inmediata

    18,00 €

  • PENSAR EL APRENDIZAJE SERVICIO
    AVILÉS SEDEÑO, FÁTIMA / BÄR KWAST, BRENDA NAZARENA / ESCOFET I ROIG, ANNA MARIA / ESSOMBA GELABERT, MIQUEL ÀNGEL / GARCÍA GUTIÉRREZ, JUAN / GIJÓN CASA
    El aprendizaje servicio (ApS) es una metodología educativa poderosa que vincula el aprendizaje con el compromiso social. Este enfoque ha sido bien recibido por su capacidad de formar ciudadanos sensibles y activos. Sin embargo, aún no se ha integrado plenamente en los currículos escolares. El libro busca ir más allá de la práctica, ofreciendo un marco teórico sólido. A través d...
    Sin stock - Consultar plazo de entrega

    20,00 €