AGUILAR ROMERO, BEATRIZ / ARÉVALO JIMÉNEZ, EVA / BENÍTEZ SILLERO, JUAN DE DIOS / BRAVO CASTILLO, ANA
L'orientació educativa s'ha transformat, s'ha redirigit i adaptat a les demandes socials i
les necessitats dels centres i de la comunitat educativa. Els professionals de l'orientació
educativa, treballant en departament d'orientació o en equips zonals, s'enfronten amb
honestedat professional a tots els desafiaments per als quals són demandats. El llibre
que presentem tracta de reflectir el canvi i l'adaptació a aquest procés. Presenta en els
seus capítols eines conceptuals i procedimentals per abordar els tres grans àmbits de
l'orientació educativa: assessorament per a l'atenció a la diversitat; acció tutorial i convivència; i orientació acadèmica i professional.
Cada capítol tracta un tema nou o imprescindible, des d'una mirada pràctica, partint d'un cas possible, per després desenvolupar els elements conceptuals que l'orientador requereix actualitzar o manejar i finalitza amb una concreció per a l'abordatge des de la
prevenció o la intervenció.
Es tracta d'un material indispensable per a estudiants que tractin d’acostar-se al món de l'orientació i opositors però, igualment, aporta temàtiques actualitzades i propostes a professionals en exercici, docents, famílies i comunitat. Entre els temes recurrents de l'orientació s'analitza i es debat l'assessorament per a l'atenció a la diversitat i les
necessitats educatives com ara el trastorn del desenvolupament del llenguatge, dislèxia,
altes capacitats o TEA. I s'incorporen temàtiques com a conseqüència de noves demandes en acció tutorial com l'atenció als riscos de la convivència, assetjament, violència en parelles adolescents, grups psicològics, radicalització o suïcidi, entre d’altres.