INFANCI@ DIGIT@L

INFANCI@ DIGIT@L

LOS RECURSOS EDUCATIVOS DIGITALES EN EDUCACIÓN INFANTIL

AGUASANTA REGALADO, MIRIAM E. / AREA MOREIRA, MANUEL / BECERRA BRITO, CECILIA VERÓNICA / BETHENCOURT AGUILAR, ANABEL / CAAMAÑO LIÑARES, TANIA / CABRER

25,50 €
IVA inclòs
Editorial:
GRAÓ EDITORIAL (MUNICONBEL, SL)
Any d'edició:
2023
Matèria
Pedagogia
ISBN:
978-84-19416-10-0
Pàgines:
218
Enquadernació:
Rústica
Col·lecció:
TECNOLOGÍES DE LA INFORMACIÓ/INVESTIGACIÓ EDUCATIV
25,50 €
IVA inclòs

Destinataris/es Professorat interessat en tendències i tecnologies educatives. Grups de recerca i innovació educativa. Professorat i alumnat universitari. Professorat i estudiants de l'Institut de Ciències de l'Educació i de la Facultat de Pedagogia, facultats de formació del professorat. Resum L'observació quotidiana posa de manifest que els dispositius digitals estan molt presents en les activitats d'oci de les joves generacions, també estan omnipresents en la llar familiar, a la qual cosa s'afegeix la seva incorporació a les aules escolars. Tot això ens convida a preguntar-se per les conseqüències que sobre els més petits tenen aquestes pràctiques culturals i educatives. Quines característiques tècniques i pedagògiques més destacables presenten els materials didàctics digitals destinats a la població de 3-6 anys? Quines visions i opinions maneja el professorat del segon cicle d'educació infantil sobre aquests materials respecte al seu potencial en l'aprenentatge, la seva utilització escolar i a la llar? Quins són els hàbits o freqüència d'ús dels recursos tant a l'aula com a les cases de l'alumnat? Què pensen les famílies sobre els materials digitals respecte al seu potencial educatiu, els seus efectes en l'aprenentatge i el seu ús en l'entorn familiar? Quines pràctiques d'ús es desenvolupen a les aules d'educació infantil? I a la llar d'aquests nens i nenes?
Aquesta publicació condensa dades, observacions i reflexions crítiques sobre el moment actual de les tecnologies digitals a l'etapa d'educació infantil. És fruit d'una recerca desenvolupada durant quatre anys sobre l'oferta, la percepció i la utilització dels recursos educatius digitals a l'etapa de 3 a 6 anys. Igualment, l'obra podria prendre´s com un mapa sobre la distribució i ús dels dispositius i els materials educatius digitals en el territori escolar.
Llibre adreçat a investigadors i estudiosos de l'àmbit de les tecnologies educatives, experts i tècnics de la indústria editorial, i per a tècnics de les Administracions educatives. I, de manera molt especial, per al professorat d'educació infantil i les famílies de l'alumnat, als qui tant preocupen els riscos atribuïts als dispositius digitals.

Articles relacionats

  • MARUJA MALLO. GEOMETRIA APLICADA
    DOMINGUEZ RIGO, MIGUEL / RIGO, CATALINA
    La exposición permanente nos brinda la oportunidad de conocer y contemplar la obra de varias mujeres artistas, entre ellas Maruja Mallo, con gran trascendencia artística, versatilidad y una trayectoria profesional que la ha convertido en un referente de ...
    Sense estoc, consultar termini entrega

    7,50 €

  • NO SENSE EL MEU MÒBIL
    FUNES, JAUME
    ADOLESCENTS I PANTALLES: MANUAL D’ÚSAvui dia, un dels grans reptes educatius que afrontem pares i mestres és la relació que tenen els adolescents amb les pantalles. No podem oblidar que l’univers digital forma part de les seves vides i que allà hi practiquen la seva adolescència, tant si ens agrada com si no. Educar en aquest àmbit passa per deixar de censurar i començar a conn...
    Disponibilitat immediata

    19,90 €

  • INTERVENCIONES ESPECIALIZADAS PARA LA MEJORA DE LA LECTURA, LA ESCRITURA, EL LENGUAJE Y EL HABLA
    PALAZON LOPEZ, JULIAN
    Los niños con dificultades de aprendizaje y trastornos del lenguaje y el habla no tienen mucho tiempo que perder. Las brechas en habilidades clave (el vocabulario, la conciencia fonológica, el conocimiento de las letras, la decodificación, etc.) se agrandan cada día que pasa y, de no abordarse de forma efectiva en los primeros años, los datos indican que persisten hasta la adol...
    Disponibilitat immediata

    26,50 €

  • APOYARSE EN LA TRANSFORMACION
    SOSA CASTAÑO, RICARDO
    “El proceso de implicación en la vida, aprendizaje, transformación y autoconstrucción es siempre posible […]. Es un proceso de lucha que nos compromete a todas, que no puede darse al margen del rechazo y la creación —es decir, de las intervenciones resistentes y creativas— y en el que todas las formas coherentes de apoyo y mediación son imprescindibles”. Ricardo Sosa continúa e...
    Disponibilitat immediata

    18,00 €

  • MUSEOS EN MODO CREATIVO
    ALFONSO BENLLIURE , VICENTE / BELLVER MORENO, MARÍA DEL CARMEN / DA COSTA, ROBSON XAVIER / DONATO, DONATELLA / ESTEVE SENDRA, CHELE / FABREGAT MOLNÉ,
    Propone las visitas a museos como espacios ideales para fomentar la creatividad en el ámbito educativo destacando el potencial de estas visitas para desarrollar el pensamiento crítico, creativo y divergente mediante programas de educación patrimonial. Analiza teorías sobre creatividad y su aplicación inclusiva, incorporando la perspectiva de género y la necesidad de visibilizar...
    Sense estoc, consultar termini entrega

    24,00 €

  • PENSAR EL APRENDIZAJE SERVICIO
    AVILÉS SEDEÑO, FÁTIMA / BÄR KWAST, BRENDA NAZARENA / ESCOFET I ROIG, ANNA MARIA / ESSOMBA GELABERT, MIQUEL ÀNGEL / GARCÍA GUTIÉRREZ, JUAN / GIJÓN CASA
    El aprendizaje servicio (ApS) es una metodología educativa poderosa que vincula el aprendizaje con el compromiso social. Este enfoque ha sido bien recibido por su capacidad de formar ciudadanos sensibles y activos. Sin embargo, aún no se ha integrado plenamente en los currículos escolares. El libro busca ir más allá de la práctica, ofreciendo un marco teórico sólido. A través d...
    Sense estoc, consultar termini entrega

    20,00 €