INFANCI@ DIGIT@L

INFANCI@ DIGIT@L

LOS RECURSOS EDUCATIVOS DIGITALES EN EDUCACIÓN INFANTIL

AGUASANTA REGALADO, MIRIAM E. / AREA MOREIRA, MANUEL / BECERRA BRITO, CECILIA VERÓNICA / BETHENCOURT AGUILAR, ANABEL / CAAMAÑO LIÑARES, TANIA / CABRER

25,50 €
IVA incluido
Editorial:
GRAÓ EDITORIAL
Año de edición:
2023
Materia
Pedagogía
ISBN:
978-84-19416-10-0
Páginas:
218
Encuadernación:
Rústica
Colección:
TECNOLOGÍES DE LA INFORMACIÓ/INVESTIGACIÓ EDUCATIV
25,50 €
IVA incluido

Destinataris/es Professorat interessat en tendències i tecnologies educatives. Grups de recerca i innovació educativa. Professorat i alumnat universitari. Professorat i estudiants de l'Institut de Ciències de l'Educació i de la Facultat de Pedagogia, facultats de formació del professorat. Resum L'observació quotidiana posa de manifest que els dispositius digitals estan molt presents en les activitats d'oci de les joves generacions, també estan omnipresents en la llar familiar, a la qual cosa s'afegeix la seva incorporació a les aules escolars. Tot això ens convida a preguntar-se per les conseqüències que sobre els més petits tenen aquestes pràctiques culturals i educatives. Quines característiques tècniques i pedagògiques més destacables presenten els materials didàctics digitals destinats a la població de 3-6 anys? Quines visions i opinions maneja el professorat del segon cicle d'educació infantil sobre aquests materials respecte al seu potencial en l'aprenentatge, la seva utilització escolar i a la llar? Quins són els hàbits o freqüència d'ús dels recursos tant a l'aula com a les cases de l'alumnat? Què pensen les famílies sobre els materials digitals respecte al seu potencial educatiu, els seus efectes en l'aprenentatge i el seu ús en l'entorn familiar? Quines pràctiques d'ús es desenvolupen a les aules d'educació infantil? I a la llar d'aquests nens i nenes?
Aquesta publicació condensa dades, observacions i reflexions crítiques sobre el moment actual de les tecnologies digitals a l'etapa d'educació infantil. És fruit d'una recerca desenvolupada durant quatre anys sobre l'oferta, la percepció i la utilització dels recursos educatius digitals a l'etapa de 3 a 6 anys. Igualment, l'obra podria prendre´s com un mapa sobre la distribució i ús dels dispositius i els materials educatius digitals en el territori escolar.
Llibre adreçat a investigadors i estudiosos de l'àmbit de les tecnologies educatives, experts i tècnics de la indústria editorial, i per a tècnics de les Administracions educatives. I, de manera molt especial, per al professorat d'educació infantil i les famílies de l'alumnat, als qui tant preocupen els riscos atribuïts als dispositius digitals.

Artículos relacionados

  • MARUJA MALLO. GEOMETRIA APLICADA
    DOMINGUEZ RIGO, MIGUEL / RIGO, CATALINA
    La exposición permanente nos brinda la oportunidad de conocer y contemplar la obra de varias mujeres artistas, entre ellas Maruja Mallo, con gran trascendencia artística, versatilidad y una trayectoria profesional que la ha convertido en un referente de ...
    Sin stock - Consultar plazo de entrega

    7,50 €

  • UN PASEO DIDÁCTICO POR LA NEUROEDUCACIÓN
    MORA, FRANCISCO
    Como su título sugiere, este libro propone un paseo, descansado y reparador, como solo pueden serlo los buenos paseos, por los conceptos e ideas clave del fértil territorio que nos abre la neuroeducación: ha sido escrito con el afán de exponer, de una forma completa y accesible, ese nuevo mundo de conocimientos ya esbozado en los otros tres libros anteriores que Francisco Mora ...
    Disponibilidad inmediata

    19,95 €

  • INTELIGENCIA ARTIFICIAL Y EDUCACIÓN: CONSTRUYENDO PUENTES
    ARROYO SAGASTA, AMAIA
    El llibre explora de manera profunda i reflexiva la intersecció entre la IA i l'àmbit educatiu. Està adreçat a tu, docent, investigadora i professional, perquè l'impacte de la IA en l'àmbit educatiu també t'esquitxa. Hem intentat oferir-te una mirada fresca i actualitzada sobre com la IA pot transformar la forma en què ensenyem i aprenem.En aquest llibre trobaràs una àmplia gam...
    Sin stock - Consultar plazo de entrega

    20,50 €

  • DOCENTE EN CONSTRUCCIÓN
    MARTÍ SOLER, LOURDES
    A través de una crónica como docente novel de secundaria, la autora nos invita a explorar el camino que va desde un caótico aterrizaje hasta la conciencia de sentirse parte de un equipo. El relato explora diferentes etapas del proceso de construcción docente y que intentan responder, en definitiva, una cuestión clave: ¿qué docente quiero ser? Este relato no es una investigación...
    Sin stock - Consultar plazo de entrega

    20,00 €

  • CONTES I CANCEL·LACIÓ CULTURAL
    OBIOLS SUARI, NÚRIA (ED.)
    Sovint ens preguntem si no es fa un gra massa quan es decideix cancel·lar determinades lectures als infants. Certament, la percepció del sexisme o el racisme en la literatura i el cinema infantils ha generat un seguit d'accions i reaccions que no es poden ignorar. Sense anar gaire lluny, els llibres de Roald Dahl han estat objecte de crítiques pel seu llenguatge no prou inclusi...
    Disponibilidad inmediata

    26,00 €

  • COMUNIDADES DE PRÁCTICA PROFESIONAL Y MEJORA DE LOS APRENDIZAJES
    BOLÍVAR BOTIA, ANTONIO / DOMINGO SEGOVIA, JESÚS
    Su intención es mostrar cómo los liderazgos intermedios empoderan a los docentes con el objetivo último de mejorar el aprendizaje. Y, para ello, muestra procesos que facilitan el compromiso y la colaboración profesional, como una plataforma que ofrece oportunidades para que el profesorado desempeñe un papel más activo y eficiente en la construcción conjunta del conocimiento y s...
    Sin stock - Consultar plazo de entrega

    25,50 €