POR QUÉ A LOS ESTUDIANTES NO LES GUSTA LA ESCUELA?

POR QUÉ A LOS ESTUDIANTES NO LES GUSTA LA ESCUELA?

WILLINGHAM, DANIEL T.

31,00 €
IVA inclòs
Editorial:
GRAÓ EDITORIAL
Any d'edició:
2023
Matèria
Pedagogia
ISBN:
978-84-19416-70-4
Pàgines:
314
Enquadernació:
Rústica
Col·lecció:
EDUCACIÓN BASADA EN EVIDENCIAS
31,00 €
IVA inclòs

Aquest llibre és una edició revisada i ampliada de Per què als nens no els agrada anar a escola? (Graó, 2011), obra que ha estat citada per autors de tot el món i que es considera un clàssic en el tema d'aprenentatge. El psicòleg cognitiu Daniel Willingham ens explica de manera brillant com pensem i aprenem –tant els estudiants com els educadors-, i quines conseqüències pràctiques té això en la manera com ensenyem. D'aquesta forma, l'autor trasllada la recerca sobre les bases cognitives i biològiques de l'aprenentatge cap a pràctiques d'ensenyament concretes i simples, que poden implementar immediatament a l'aula.
Daniel Willingham ens presenta deu principis cognitives que responen fascinants preguntes sobre l'aprenentatge, com ara «Per què els estudiants recorden tot el que veuen en televisió, però obliden tot el que jo els explico», «Com puc aconseguir que els estudiants desenvolupin les seves habilitats de pensament en comptes de només aprendre fets», i «Com hauria d'adaptar les meves classes als diferents estils d'aprenentatge dels estudiants». Els principis cognitius presentats en aquest llibre són potents perquè reuneixen quatre característiques:
· Estan basats en evidència / · Són aplicables a tota mena d'aprenentatge / · Es tradueixen en indicacions útils i pràctiques per als docents / · Generen impacte en l'aprenentatge dels estudiants.
Novetats que inclou aquesta segona edició:
· Material actualitzat provinent de les últimes troballes de les ciències cognitives.
· Nou capítol: «Com puc saber si una nova tecnologia millorarà l'aprenentatge dels estudiants?».
La traducció d'aquesta edició va ser realitzada per Héctor Ruiz Marín, investigador expert en psicologia cognitiva. Héctor és director de la International Science Teaching Foundation i autor dels llibres ¿Cómo aprendemos? (d'aquesta mateixa col·lecció) i Conoce tu cerebro para aprender a aprender.

Articles relacionats

  • MARUJA MALLO. GEOMETRIA APLICADA
    DOMINGUEZ RIGO, MIGUEL / RIGO, CATALINA
    La exposición permanente nos brinda la oportunidad de conocer y contemplar la obra de varias mujeres artistas, entre ellas Maruja Mallo, con gran trascendencia artística, versatilidad y una trayectoria profesional que la ha convertido en un referente de ...
    Sense estoc, consultar termini entrega

    7,50 €

  • UN PASEO DIDÁCTICO POR LA NEUROEDUCACIÓN
    MORA, FRANCISCO
    Como su título sugiere, este libro propone un paseo, descansado y reparador, como solo pueden serlo los buenos paseos, por los conceptos e ideas clave del fértil territorio que nos abre la neuroeducación: ha sido escrito con el afán de exponer, de una forma completa y accesible, ese nuevo mundo de conocimientos ya esbozado en los otros tres libros anteriores que Francisco Mora ...
    Disponibilitat immediata

    19,95 €

  • INTELIGENCIA ARTIFICIAL Y EDUCACIÓN: CONSTRUYENDO PUENTES
    ARROYO SAGASTA, AMAIA
    El llibre explora de manera profunda i reflexiva la intersecció entre la IA i l'àmbit educatiu. Està adreçat a tu, docent, investigadora i professional, perquè l'impacte de la IA en l'àmbit educatiu també t'esquitxa. Hem intentat oferir-te una mirada fresca i actualitzada sobre com la IA pot transformar la forma en què ensenyem i aprenem.En aquest llibre trobaràs una àmplia gam...
    Sense estoc, consultar termini entrega

    20,50 €

  • DOCENTE EN CONSTRUCCIÓN
    MARTÍ SOLER, LOURDES
    A través de una crónica como docente novel de secundaria, la autora nos invita a explorar el camino que va desde un caótico aterrizaje hasta la conciencia de sentirse parte de un equipo. El relato explora diferentes etapas del proceso de construcción docente y que intentan responder, en definitiva, una cuestión clave: ¿qué docente quiero ser? Este relato no es una investigación...
    Sense estoc, consultar termini entrega

    20,00 €

  • CONTES I CANCEL·LACIÓ CULTURAL
    OBIOLS SUARI, NÚRIA (ED.)
    Sovint ens preguntem si no es fa un gra massa quan es decideix cancel·lar determinades lectures als infants. Certament, la percepció del sexisme o el racisme en la literatura i el cinema infantils ha generat un seguit d'accions i reaccions que no es poden ignorar. Sense anar gaire lluny, els llibres de Roald Dahl han estat objecte de crítiques pel seu llenguatge no prou inclusi...
    Disponibilitat immediata

    26,00 €

  • COMUNIDADES DE PRÁCTICA PROFESIONAL Y MEJORA DE LOS APRENDIZAJES
    BOLÍVAR BOTIA, ANTONIO / DOMINGO SEGOVIA, JESÚS
    Su intención es mostrar cómo los liderazgos intermedios empoderan a los docentes con el objetivo último de mejorar el aprendizaje. Y, para ello, muestra procesos que facilitan el compromiso y la colaboración profesional, como una plataforma que ofrece oportunidades para que el profesorado desempeñe un papel más activo y eficiente en la construcción conjunta del conocimiento y s...
    Sense estoc, consultar termini entrega

    25,50 €

Altres llibres de l'autor

  • SÉ MÁS LISTO QUE TU CEREBRO
    WILLINGHAM, DANIEL T.
    Por qué aprender es difícil y cómo puedes hacerlo fácil En esta revolucionaria, completa y accesible guía sobre cómo aprende el cerebro, descubrirás cómo estudiar de manera más eficiente y efectiva, podrás evitar el estrés de los exámenes y, lo que es mejor, disfrutarás aprendiendo. Cuando estudiamos, tendemos a centrarnos en aquellas tareas que controlamos más fácilmente -co...
    Disponibilitat immediata

    19,00 €