POR QUÉ A LOS ESTUDIANTES NO LES GUSTA LA ESCUELA?

POR QUÉ A LOS ESTUDIANTES NO LES GUSTA LA ESCUELA?

WILLINGHAM, DANIEL T.

31,00 €
IVA inclòs
Editorial:
GRAÓ EDITORIAL (MUNICONBEL, SL)
Any d'edició:
2023
Matèria
Pedagogia
ISBN:
978-84-19416-70-4
Pàgines:
314
Enquadernació:
Rústica
Col·lecció:
EDUCACIÓN BASADA EN EVIDENCIAS
31,00 €
IVA inclòs

Aquest llibre és una edició revisada i ampliada de Per què als nens no els agrada anar a escola? (Graó, 2011), obra que ha estat citada per autors de tot el món i que es considera un clàssic en el tema d'aprenentatge. El psicòleg cognitiu Daniel Willingham ens explica de manera brillant com pensem i aprenem –tant els estudiants com els educadors-, i quines conseqüències pràctiques té això en la manera com ensenyem. D'aquesta forma, l'autor trasllada la recerca sobre les bases cognitives i biològiques de l'aprenentatge cap a pràctiques d'ensenyament concretes i simples, que poden implementar immediatament a l'aula.
Daniel Willingham ens presenta deu principis cognitives que responen fascinants preguntes sobre l'aprenentatge, com ara «Per què els estudiants recorden tot el que veuen en televisió, però obliden tot el que jo els explico», «Com puc aconseguir que els estudiants desenvolupin les seves habilitats de pensament en comptes de només aprendre fets», i «Com hauria d'adaptar les meves classes als diferents estils d'aprenentatge dels estudiants». Els principis cognitius presentats en aquest llibre són potents perquè reuneixen quatre característiques:
· Estan basats en evidència / · Són aplicables a tota mena d'aprenentatge / · Es tradueixen en indicacions útils i pràctiques per als docents / · Generen impacte en l'aprenentatge dels estudiants.
Novetats que inclou aquesta segona edició:
· Material actualitzat provinent de les últimes troballes de les ciències cognitives.
· Nou capítol: «Com puc saber si una nova tecnologia millorarà l'aprenentatge dels estudiants?».
La traducció d'aquesta edició va ser realitzada per Héctor Ruiz Marín, investigador expert en psicologia cognitiva. Héctor és director de la International Science Teaching Foundation i autor dels llibres ¿Cómo aprendemos? (d'aquesta mateixa col·lecció) i Conoce tu cerebro para aprender a aprender.

Articles relacionats

  • MARUJA MALLO. GEOMETRIA APLICADA
    DOMINGUEZ RIGO, MIGUEL / RIGO, CATALINA
    La exposición permanente nos brinda la oportunidad de conocer y contemplar la obra de varias mujeres artistas, entre ellas Maruja Mallo, con gran trascendencia artística, versatilidad y una trayectoria profesional que la ha convertido en un referente de ...
    Sense estoc, consultar termini entrega

    7,50 €

  • MUSEOS EN MODO CREATIVO
    ALFONSO BENLLIURE , VICENTE / BELLVER MORENO, MARÍA DEL CARMEN / DA COSTA, ROBSON XAVIER / DONATO, DONATELLA / ESTEVE SENDRA, CHELE / FABREGAT MOLNÉ,
    Propone las visitas a museos como espacios ideales para fomentar la creatividad en el ámbito educativo destacando el potencial de estas visitas para desarrollar el pensamiento crítico, creativo y divergente mediante programas de educación patrimonial. Analiza teorías sobre creatividad y su aplicación inclusiva, incorporando la perspectiva de género y la necesidad de visibilizar...
    Sense estoc, consultar termini entrega

    24,00 €

  • PENSAR EL APRENDIZAJE SERVICIO
    AVILÉS SEDEÑO, FÁTIMA / BÄR KWAST, BRENDA NAZARENA / ESCOFET I ROIG, ANNA MARIA / ESSOMBA GELABERT, MIQUEL ÀNGEL / GARCÍA GUTIÉRREZ, JUAN / GIJÓN CASA
    El aprendizaje servicio (ApS) es una metodología educativa poderosa que vincula el aprendizaje con el compromiso social. Este enfoque ha sido bien recibido por su capacidad de formar ciudadanos sensibles y activos. Sin embargo, aún no se ha integrado plenamente en los currículos escolares. El libro busca ir más allá de la práctica, ofreciendo un marco teórico sólido. A través d...
    Sense estoc, consultar termini entrega

    20,00 €

  • MESTRES
    ROVIRA CASADEVALL, MONTSERRAT
    "Gelida ha anat superant els reptes que cada etapa ha plantejat amb l?eina més potent que tenim: l?ensenyament. El poble venç quan hi ha un objectiu comú, i els mestres el tenien: volien ensenyar als nens i a les nenes per crear una societat més culta i millor que la que van tenir. Perquè sabien que aprendre ens fa lliures!" ...
    Sense estoc, consultar termini entrega

    20,00 €

  • ASAMBLEA EN CLASE, LA: TECNICAS Y RECURSOS
    ROMERA, MAR / MARTINEZ, OLGA
    La asamblea en el aula puede convertirse en el eje transformador de la experiencia educativa. A través de reflexiones sobre historia, política, filosofía y vida, este libro invita a repensar la escuela como un espacio que despierta el pensamiento crítico y creativo. Inspirándose en la propuesta de Célestin Freinet y en el modelo Educar con 3 ces (capacidades, competencias y cor...
    Disponibilitat immediata

    25,80 €

  • ORGANIZACIÓN DEL CENTRO ESCOLAR Y LOS RETOS DE UNA SOCIEDAD GLOBAL Y DIGITAL, LA
    ALONSO DÍAZ, LAURA / ALZAS GARCÍA, TERESA / ARAVENA KENIGS, OMAR ANDRÉS / BLASCO SERRANO, ANA CRISTINA / CHAUCONO CATRINAO, JUAN CARLOS / CID ROMERO,
    Una guía clave que incluye herramientas teóricas y prácticas para mejorar la organización y gestión educativa, y ofrece un enfoque integral sobre temas como liderazgo, convivencia, inclusión y sostenibilidad en los centros. El libro destaca la importancia de la innovación y la digitalización en la educación actual, promoviendo una enseñanza más efectiva y adaptada al siglo xxi ...
    Sense estoc, consultar termini entrega

    25,00 €

Altres llibres de l'autor

  • SÉ MÁS LISTO QUE TU CEREBRO
    WILLINGHAM, DANIEL T.
    Por qué aprender es difícil y cómo puedes hacerlo fácil En esta revolucionaria, completa y accesible guía sobre cómo aprende el cerebro, descubrirás cómo estudiar de manera más eficiente y efectiva, podrás evitar el estrés de los exámenes y, lo que es mejor, disfrutarás aprendiendo. Cuando estudiamos, tendemos a centrarnos en aquellas tareas que controlamos más fácilmente -co...
    Sense estoc, consultar termini entrega

    19,00 €