POR QUÉ A LOS ESTUDIANTES NO LES GUSTA LA ESCUELA?

POR QUÉ A LOS ESTUDIANTES NO LES GUSTA LA ESCUELA?

WILLINGHAM, DANIEL T.

31,00 €
IVA incluido
Editorial:
GRAÓ EDITORIAL
Año de edición:
2023
Materia
Pedagogía
ISBN:
978-84-19416-70-4
Páginas:
314
Encuadernación:
Rústica
Colección:
EDUCACIÓN BASADA EN EVIDENCIAS
31,00 €
IVA incluido

Aquest llibre és una edició revisada i ampliada de Per què als nens no els agrada anar a escola? (Graó, 2011), obra que ha estat citada per autors de tot el món i que es considera un clàssic en el tema d'aprenentatge. El psicòleg cognitiu Daniel Willingham ens explica de manera brillant com pensem i aprenem –tant els estudiants com els educadors-, i quines conseqüències pràctiques té això en la manera com ensenyem. D'aquesta forma, l'autor trasllada la recerca sobre les bases cognitives i biològiques de l'aprenentatge cap a pràctiques d'ensenyament concretes i simples, que poden implementar immediatament a l'aula.
Daniel Willingham ens presenta deu principis cognitives que responen fascinants preguntes sobre l'aprenentatge, com ara «Per què els estudiants recorden tot el que veuen en televisió, però obliden tot el que jo els explico», «Com puc aconseguir que els estudiants desenvolupin les seves habilitats de pensament en comptes de només aprendre fets», i «Com hauria d'adaptar les meves classes als diferents estils d'aprenentatge dels estudiants». Els principis cognitius presentats en aquest llibre són potents perquè reuneixen quatre característiques:
· Estan basats en evidència / · Són aplicables a tota mena d'aprenentatge / · Es tradueixen en indicacions útils i pràctiques per als docents / · Generen impacte en l'aprenentatge dels estudiants.
Novetats que inclou aquesta segona edició:
· Material actualitzat provinent de les últimes troballes de les ciències cognitives.
· Nou capítol: «Com puc saber si una nova tecnologia millorarà l'aprenentatge dels estudiants?».
La traducció d'aquesta edició va ser realitzada per Héctor Ruiz Marín, investigador expert en psicologia cognitiva. Héctor és director de la International Science Teaching Foundation i autor dels llibres ¿Cómo aprendemos? (d'aquesta mateixa col·lecció) i Conoce tu cerebro para aprender a aprender.

Artículos relacionados

  • MARUJA MALLO. GEOMETRIA APLICADA
    DOMINGUEZ RIGO, MIGUEL / RIGO, CATALINA
    La exposición permanente nos brinda la oportunidad de conocer y contemplar la obra de varias mujeres artistas, entre ellas Maruja Mallo, con gran trascendencia artística, versatilidad y una trayectoria profesional que la ha convertido en un referente de ...
    Sin stock - Consultar plazo de entrega

    7,50 €

  • CONTES I CANCEL·LACIÓ CULTURAL
    OBIOLS SUARI, NÚRIA (ED.)
    Sovint ens preguntem si no es fa un gra massa quan es decideix cancel·lar determinades lectures als infants. Certament, la percepció del sexisme o el racisme en la literatura i el cinema infantils ha generat un seguit d'accions i reaccions que no es poden ignorar. Sense anar gaire lluny, els llibres de Roald Dahl han estat objecte de crítiques pel seu llenguatge no prou inclusi...
    Disponibilidad inmediata

    26,00 €

  • COMUNIDADES DE PRÁCTICA PROFESIONAL Y MEJORA DE LOS APRENDIZAJES
    BOLÍVAR BOTIA, ANTONIO / DOMINGO SEGOVIA, JESÚS
    Su intención es mostrar cómo los liderazgos intermedios empoderan a los docentes con el objetivo último de mejorar el aprendizaje. Y, para ello, muestra procesos que facilitan el compromiso y la colaboración profesional, como una plataforma que ofrece oportunidades para que el profesorado desempeñe un papel más activo y eficiente en la construcción conjunta del conocimiento y s...
    Sin stock - Consultar plazo de entrega

    25,50 €

  • DIDÀCTICA DE LA POESIA INFANTIL I JUVENIL EN LA FORMACIÓ INICIAL DE MESTRES:
    AMAT I CASTELLS, VANESA / BERTRAN TENAS, MONTSERRAT / CAMPS ARBÓS, JOSEP / FALGÀS I ISERN, MARGARIDA / FALGUERA GARCIA, ENRIC / KUNDE, KARO / MASGRAU
    Ofereix una visió panoràmica de la poesia per a infants i joves en llengua catalana des de l´any 2010. Aquest panorama es completa amb propostes de treball i es fa un repàs sobre els autors i els títols que s´han anat consolidant en aquest període, i les temàtiques i altres elements destacats que cal tenir en compte quan la poesia es vol treballar en la formació inicial i a l´a...
    Sin stock - Consultar plazo de entrega

    20,00 €

  • TIEMPO PARA EL LIDERAZGO EDUCATIVO
    JOLONCH ANGLADA, ANNA / MARTÍNEZ MARTÍN, MIQUEL (COORD.)
    El equipo educativo de cada centro debe ser un equipo formado y dispuesto a formarse y autoformarse continuamente. Es necesario un liderazgo educativo colaborativo al que la comunidad escolar reconozca por su autoridad moral y por la confianza que genera. ¿Qué características y cualidades personales deben tener los líderes escolares? El bienestar del profesorado y la confianza ...
    Sin stock - Consultar plazo de entrega

    24,50 €

  • EDUCACIÓN EN EL DÍA A DÍA, LA
    SARRAMONA LÓPEZ, JAUME
    En esta obra, se recurre a una serie de situaciones o anécdotas vividas por el autor en diferentes momentos de su vida como punto de referencia inicial para poder realizar reflexiones pedagógicas. Se trata de una forma de mostrar las consecuencias prácticas de determinadas concepciones educativas y sociales, sin alargarlas más de lo que la paciencia del lector pudiera soportar....
    Disponibilidad inmediata

    18,00 €

Otros libros del autor

  • SÉ MÁS LISTO QUE TU CEREBRO
    WILLINGHAM, DANIEL T.
    Por qué aprender es difícil y cómo puedes hacerlo fácil En esta revolucionaria, completa y accesible guía sobre cómo aprende el cerebro, descubrirás cómo estudiar de manera más eficiente y efectiva, podrás evitar el estrés de los exámenes y, lo que es mejor, disfrutarás aprendiendo. Cuando estudiamos, tendemos a centrarnos en aquellas tareas que controlamos más fácilmente -co...
    Disponibilidad inmediata

    19,00 €