BRIZ VILLANUEVA, EZEQUIEL / CALVO VALIOS, VIRGINIA / CAMPOS BANDRÉS, IRIS OROSIA / COLÓN CASTILLO, MARÍA JESÚS / DEL MORAL BARRIGÜETE, CRISTINA / DUEÑ
El model de lector que es desprèn dels llibres infantils correspon al concepte d'infància que cada època desenvolupa en virtut de les seves circumstàncies.
En el marc de la societat digital i de la informació, aquest llibre presenta la recerca coral sobre l'espai que ocupa el llibre il·lustrat de no ficció per a infants i joves en el context d'escoles i biblioteques. Aquestes pàgines proposen claus de lectura i anàlisis concretes de títols representatius en els últims anys que serviran al mediador per identificar quin paper exerceixen aquestes obres en la formació del lector, a què obeeix la seva eclosió editorial i com, des de l'aprofundiment en el pensament de veus autoritzades per l'experiència amb aquests títols, es pot afrontar la intervenció didàctica.
El lector trobarà en aquest estudi eines pedagògiques amb les quals reconèixer el gènere i fomentar la curiositat i la sorpresa com a eixos fonamentals en el desenvolupament d'una ciutadania crítica. Índex – Resum Bloque 1. Educación, lectura y sociedad del conocimiento.