ADELANTADO RENAU, MIREIA / AGIRRE BASURKO, ELENA / ALBIZU MALLEA, UZURI / ANDALUZ ROMANILLOS, MARÍA SAGRARIO / ARAGÓN NÚÑEZ, LOURDES / BARRUTIA SARASU
Aquest llibre està adreçat a aquells docents d'educació secundària que tenen la inquietud d'incorporar l'ús de l'hort educatiu per contextualitzar l'ensenyament en l'àmbit STEAM, fonamentalment des de l'assignatura de Biologia i geologia.
Està format per 10 capítols, cadascun correspon a una proposta didàctica que es pot emprar en el bloc de «Projecte científic» dels sabers bàsics definits a la LOMLOE. Totes les propostes estan dissenyades a manera de seqüències d'ensenyament-aprenentatge i aborden temes relacionats amb l'entorn (sòl, compostatge, contaminació atmosfèrica, aiguamolls), els éssers vius (biodiversitat, artròpodes, pol·linitzadors) i el paper de l'ésser humà (producció vegetal, alimentació saludable i sostenible, conservació de la biodiversitat agrícola). Així, cada capítol planteja una situació d'aprenentatge, partint d'una pregunta que «enganxa», per anar proposant activitats al seu voltant, i permetre que els estudiants li donin resposta.
Les propostes d'aquest llibre tenen com a focus promoure la competència científica i treballen pràctiques científiques com ara la indagació i l'argumentació, finalment proposa activitats de diferents tipus per a una avaluació d'acord amb l'enfocament competencial. Així mateix, totes incorporen un recurs que facilita contribuir al tractament del paper de la dona en la ciència, un saber bàsic que la nova legislació explicita.
Esperem que aquest llibre contribueixi a consolidar l'ús d'horts ecològics com a contextos d'ensenyament-aprenentatge a l'educació secundària, convençuts que són motor de transformació per als nostres estudiants i societats.